۰ نفر

معاون کل وزیر بهداشت پاسخ داد؛

کرونا در کدام گروه سنی افزایش پیدا کرد؟

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۵۷
کد خبر: 501179
کرونا در کدام گروه سنی افزایش پیدا کرد؟

معاون کل وزیر بهداشت گفت: در رده سنی ۱۸ سال و در بعضی موارد تا ۲۵ سال شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا هستیم، ولی در شرایط نزولی بیماری و زمانی که یک گروه سنی صعود می‌کند موجب نگرانی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، ایرج حریرچی درباره تغییر رده سنی مبتلایان به کرونا افزود: موارد ابتلا به کرونا در کشور رو به کاهش است و در بیشتر رده‌های سنی به خصوص سنین بالا شاهد روند نزولی هستیم.
وی با اشاره به اینکه کودکان، نوجوانان و رده سنی ۴۰ سال معمولاً کم علامت هستند هم تصریح کرد: با توجه به اینکه این گروه‌ها کم علامت می‌باشند، ولی منتشرکننده بیماری هستند.
 حریرچی گفت: الگوی ابتلا و به خصوص ابتلای منجر به مرگ و میر تغییر چندانی نداشته است و مهمترین عامل در حال حاضر سن بالا و بیماری زمینه‌ای شدید در هر رده سنی است و بیش از ۸۰ درصد از موارد مرگ و میر در کشور ناشی از بیماری‌های زمینه‌ای است که عامل تشدید کننده محسوب می‌شوند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهر تهران روزانه حدود ۲ هزار بستری در تخت‌های بیمارستانی داریم هم افزود: الآن ۵۴۰ نفر در تهران در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
حریرچی با اشاره به اینکه روند نزولی را شاهد هستیم ادامه داد: هر گونه ساده انگاری منجر به شعله ور شدن بیماری می‌شود.
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در زمان شیوع فراوان بیماری مانند آبان ماه؛ راه حل، محدودیت‌های هوشمند بود، اما در مواقع نزولی، طرح شهید سلیمانی با پیدا کردن موارد ابتلا، تست افراد و قرنطینه کردن آن‌ها به کمک می‌آید.
وی درباره اعمال محدودیت‌های جدید هم افزود: با توجه به اینکه بهمن امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها ۵ درصد کاهش تردد داشتیم بر این اساس پیشنهاد‌های جدی مطرح است و برای تردد‌های تعطیلات ۲۲ بهمن حتماً برای شهر‌های زرد که سیاحتی و زیارتی هستند منع رفت و آمد پیشنهاد شده است و همچنین برای افرادی که به خارج از کشور سفر سیاحتی دارند محدودیت جدی اعمال می‌شود و برای ورود افراد به داخل کشور به خصوص ورود از کشور‌هایی که تغییر ویروس در آنجا مشاهده شده حتماً ۱۴ روز قرنطینه و ۲ بار تست با هزینه خودشان باید انجام می‌دهند.