۰ نفر

طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت غربالگری؛

طرح محله محور کرونا در بازار تجریش اجرا شد

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۴۷
کد خبر: 500972
طرح محله محور کرونا در بازار تجریش اجرا شد

فاز اول طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با محوریت غربالگری اصناف و فروشندگان بازار تجریش توسط تیم های مراقبتی و نظارتی شبکه بهداشت و درمان شمیرانات اجرا شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  طرح غربالگری اصناف بازار تجریش با حضور دکتر عموزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شمیرانات و مسئولان واحدهای بیماری‌های واگیردار، بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای و غذا و دارو به همراهی نمایندگان اصناف شمیران و بسیج ناحیه جماران آغاز شد.  

عموزاده ضمن بیان سخنانی پیکار همه جانبه با بیماری کووید ۱۹ را از اهداف اصلی و شاخص‌های دایمی این شبکه بهداشت ذکر کرد و یادآور شد: در شرایط فعلی کشور پرسنل بهداشتی باید وظایف خود را  در راستای از بین بردن بحران کرونا به ویژه در نقاط پر تجمع شهرها به نحوه احسن انجام دهند.

در این برنامه کارشناسان شبکه در قالب دو تیم مراقبتی و نظارتی در بازار سنتی تاریخی تجریش استقرار یافته و ضمن آموزش افراد و صاحبان اصناف و کسبه به غربالگری وانجام  تب سنجی و تست سریع کرونا پرداختند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، براساس گزارش مذکور نمونه‌گیری و تست سریع کرونا از تعداد زیادی از متصدیان اصناف بازار تجریش در این طرح توسط تیمهای مستقر همراه با آموزش پروتکل‌های بهداشتی انجام شد. همچنین تذکرات لازم درخصوص فروش و نگهداری مواد غذایی و بهداشتی مجاز به اصناف  مرتبط  ارایه و ماسک نیز توزیع شد.