۰ نفر

طبق بررسی‌ها؛

هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست

۳ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹
کد خبر: 499976
هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز نیست

در آغاز دومین هفته از بهمن‌ماه ۱۳۹۹ اخبار منتشر شده از وضعیت همه‌گیری ویروس منحوس نشان می‌دهد خوشبختانه هیچ نقطه قرمز رنگ کرونایی در کشور وجود ندارد و شرایط به سمت بهبود در حرکت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بررسی شرایط وضعیت شیوع ویروس کووید 19 در سراسر ایران نشان می‌دهد که خوشبختانه بعد نزدیک به سه ماهه از سیر صعودی بیماری در اقصی نقاط کشور امروز و آغاز دومین هفته از بهمن‌ماه 1399 هیچ شهرستانی از ایران در وضعیت حاد کرونایی قرار ندارد و خبری از رنگ قرمز در نقشه همه‌گیری نیست.

از سوی دیگر اگرچه انتشار این خبر می‌تواند نقطه‌ امیدی برای سراسر کشور در مقابله با ویروس منحوس باشد اما با توجه به برآوردهای انجام شده مسئولان بهداشت و درمان کشورمان این شرایط شکننده است و با درنظر گرفتن روند کاهش محسوس دما در اکثر نقاط کشور می‌تواند درصورت بی‌توجهی هموطنان به پروتکل‌های بهداشتی دوباره به سمت ایجاد بحران تغییر مسیر دهد.

نکته قابل توجه در این زمینه مربوط به ایجاد فضایی مناسب در بازیابی توان کادر درمان یا همان مدافعان سلامت است که از ابتدای سال تا امروز بدون هیچ چشم‌داشتی برای مدیریت و کنترل همه‌گیری تلاش کرده‌اند.

البته در کنار این خبر لازم است به نتایج مناسب آزمایش‌های بالینی مربوط به واکنس تولید ایران نیز اشار‌ه‌ای داشته باشیم که این اتفاق نیز می‌تواند در آینده نزدیک منجر به مدیریت دقیق و کنترل شده شیوع ویروس منحوس در سراسر کشورمان باشد در نهایت شکست کامل ویروس کرونا است.

به‌هرحال نگاهی گذرا به نقشه منتشر شده برای وضعیت شیوع نشان می‌دهد اکنون تنها استان‌های مازندران، گلستان و گیلان درگیر وضعیت نارنجی شیوع کرونایی هستند و با درنظر گرفتن گردشگر پذیر بودن این استان‌ها لازم است که هموطنان برای تثبیت شرایط در این مناطق همچون نقاط دیگر جدا از سفرهای غیرضروری خود به مناطق یاد شده خودداری کنند. البته نباید فراموش کنیم که مأموران پلیس راهور نیز با استناد به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا از تردد خودروهایی با پلاک غیربومی در مناطق نارنجی جلوگیری می‌کنند و جریمه 500 هزار تومانی در انتظار متخلفان است.

این درحالی است که  هم اکنون وضعیت کرونایی شهرستان‌های گلوگاه، میاندورود، سیمرغ، سوادکوه شمالی، سوادکوه، عباس آباد و کلاردشت زرد است. پیش از این وضعیت سوادکوه قرمز و بقیه 6 شهرستان هم نارنجی بود. نقشه رنگ‌بندی کرونایی همچنین نشان می‌دهد که وضعیت مابقی 15 شهرستان مازندران هم اکنون نارنجی است.

ایران