۰ نفر

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه:

تکلیف آموزش و پرورش برای استخدام معلمان سال۱۴۰۰ مشخص شد

۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۱۱
کد خبر: 499439
تکلیف آموزش و پرورش برای استخدام معلمان سال۱۴۰۰ مشخص شد

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ از اختصاص مبلغ ۳۷۵ میلیارد تومان جهت پوشش بیمه ای هزینه های درمان ناباروری در کمیسیون تلفیق خبر داد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت،رحیم زارع  صبح امروز (چهارشنبه اول بهمن ) در تشریح نشست کمیسیون تلفیق بودجه 1400، گفت: در این نشست مبلغ 375 میلیارد تومان جهت پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباروری، دارویی و پاراکلینیک و سایر روش‌های درمان ناباروری را مصوب شد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس یازدهم ادامه داد: همچنین سازمان امور استخدامی و وزارت آموزش و پرورش مکلف شد نسبت به استخدام جاماندگان سال 88 که هم اکنون با آموزش و پرورش همکاری دارند، اقدام لازم را انجام دهند، البته اولویت با معلمین قرآنی است.

وی ادامه داد: جهت نظمدهی به صدور بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، دستگاه‌های اجرایی مکلف شدند در سال ۱۴۰۰ با هماهنگی معاونت حقوقی رییس جمهور نسبت به صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اقدامات لازم را انجام دهند که برای این کار یک رویه واحدی در نظر گرفته شده است چون در حال حاضر نحوه‌ی صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌ها خلل ایجاد می‌کرد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ ادامه داد: به دولت اختیار داده شده طرح‌های جدید، نیمه تمام آماده بهره‌برداری و در حال بهره‌برداری را در قالب مشارکت واگذار کرده و یا به پایان برساند. این کار با اولویت بخش خصوصی، تعاونی و شهرداری‌ها صورت می‌گیرد. همچنین دولت مکلف شد در سال آینده بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد را در مورد کلیه دستگاه‌های اجرایی انجام دهد.

زارع اضافه کرد: دولت حکمی گرفته بود که به موجب آن در اجرای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، کارمندانی که تمایلی برای جابه‌جایی ندارند را بتواند آنها را بازخرید و بازنشسته کند. این حکم حذف شد و این اختیار به کارمندان داده شد که با اختیار خودشان به دستگاه‌های دیگر منتقل شوند. همچنین به دانشگاه‌های علوم پزشکی اجازه داده شد حداقل یک درصد و حداکثر پنج درصد از اعتبارات تملک دارایی خود را صرف نوسازی و خرید تجهیزات از شرکت‌های دانش بنیان کنند.

وی اضافه کرد: جهت اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی موضوعات مختلف توسط صداوسیما و اجرایی شدن بند (چ) ماده ۳۷ قانون برنامه ششم، سازمان برنامه و بودجه مکلف شد اعتبارات منظور شده را مستقیم در اختیار صداوسیما قرار دهد. سال‌های قبل صداوسیما مجبور بود از کلیه دستگاه‌ها برای گرفتن بودجه موافقت‌نامه دریافت کنند ما در این مصوبه مقرر کردیم که سازمان برنامه و بودجه مستقیم اعتبارات را در مورد اجرای این بخش از برنامه ششم توسعه به صداوسیما پرداخت کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: امروز کمیسیون تلقیق وارد بخش مربوط به هدفمندی یارانه‌ها و میزان افزایش حقوق کارمندان دولت در سال آینده می‌شود و گزارش کامل مصوبات کمیسیون تلفیق درباره‌ی بودجه امروز تقدیم هیات رییسه خواهد شد.