۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

درخواست رییس صندوق بین‌المللی پول از دولت‌های جهان/ "تا جایی که می‌توانید هزینه کنید"

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
کد خبر: 498510
درخواست رییس صندوق بین‌المللی پول از دولت‌های جهان/ "تا جایی که می‌توانید هزینه کنید"

با توجه به بحران ایجاد شده توسط ویروس کرونا، رییس صندوق بین‌المللی پول از کشورهای سراسر جهان درخواست کرد تا جایی که می‌توانند برای بهبود شرایط اقتصادی خود هزینه کنند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، رییس صندوق بین‌المللی پول روز جمعه در مجمع اقتصادی سالانه Gaidar روسیه گفت که سیاست‌گذاران در سراسر جهان، برای احیای اقتصاد بیمار خود باید هزینه‌های بیشتری را تقبل کنند.

مدیرعامل این صندوق، کریستینا جورجیوا با اینکه هیچ پیش‌بینی اقتصادی انجام نداد، اما نظر مثبت خود را در خصوص افزایش صرف هزینه توسط دولت‌ها و در پیش گرفتن رویکردی هماهنگ در سطح بین‌المللی به منظور رشد بهتر را اعلام کرد.

وی گفت که صندوق بین‌المللی پول در سال 2020، از 83کشور سراسر جهان حمایت کرده است.

جورجیوا در ادامه اذعان داشت: "من همچنان از کمک سیاست‌های پولی و مالی که از سقوط اقتصادی، زمانی که قصد محدود کردن تولید و مصرف را داریم محافظت می‌کند، حمایت می‌کنم."

وی همچنین واکنش همزمان روسیه در برابر چالش‌های اقتصادی ایجاد شده توسط کووید-19 را تشویق کرد و از کاهش نرخ بهره بانک مرکزی و بسته‌های محرک مالی از سوی وزارت دارایی نام برد.

از سویی جورجیوا درخواست کرد همانطور که در حال حاضر کشورها برای ساخت واکسن کووید-19 در حال رقابت هستند، برای پیش رفتن به سوی رشد سبز و دیجیتالی نیز در سطح بین‌المللی با یکدیگر همکاری کنند.

وی گفت: "کارمندان صندوق بین‌المللی پول محاسبه کرده‌اند که اگر محرک‌های مالی هماهنگ شده کشورهای G20 در زیرساخت‌های سبز سرمایه‌گذاری شود، دو سوم رشد بیشتر نسبت به اینکه کشورها به تنهایی عمل کنند، حاصل می‌شود.