۰ نفر

معاون درمان وزارت بهداشت؛

ترخیص بیماران کرونایی در مازندران روبه افزایش است

۲۷ دی ۱۳۹۹، ۰:۱۶
کد خبر: 498378
ترخیص بیماران کرونایی در مازندران روبه افزایش است

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه میزان ترخیص نسبت به بستری شدن بیماران کرونایی در مازندران روبه افزایش و پیشی گرفته است، آن را علامت خوبی برای مهار دانست.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، قاسم جان بابایی شامگاه جمعه در بازدید از مراکز درمانی استان با انتقاد از حجم بالای سفرهای غیرضرور به استان مازندران اظهار داشت: ای کاش مدیریت به گونه‌ای صورت می‌گرفت تا شاهد بار ترافیک و سفر به استانی که دارای وضعیت قرمز است، نبودیم.

وی از مردم خواست تا از سفرهای غیرضرور به استان پرهیز کنند، گفت: از مسافران تقاضا داریم که هرچه زودتر مازندران را ترک کنند زیرا شرایط این استان مهیای میزبانی نیست.

وی با بیان اینکه پیک سوم مازندران با تأخیر رخ داد، اظهار داشت: این مسئله سبب شد تا عملاً بیماری خود را بیشتر نشان دهد اما در حال حاضر میزان ترخیص از مراکز درمانی استان روبه افزایش بوده و این علامت خوبی است.

جان بابایی یادآور شد: خوشبختانه آمار بیماران سرپایی نیز در مازندران آرام تر شده و در برخی مناطق روبه کاهش است و از هزار و ۳۰۰ بیماری که در استان بستری است، تست یک سوم آنان مثبت گزارش شده است.

معاون درمان وزارت بهداشت مؤثرترین اقدام برای مهار و کنترل بیماری کرونا را فاصله گذاری اجتماعی ذکر کرد و گفت: این مسئله در جلسات و حتی در خانواده و یا تجمعات باید رعایت شود.

در حال حاضر ۹ شهر استان مازندران دارای وضعیت قرمز کرونایی است.