۰ نفر

در سیزدهمین مرحله اتفاق صورت گرفت؛

رکوردشکنی عجیب در حراج تهران +عکس

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۳۸
کد خبر: 498347
رکوردشکنی عجیب در حراج تهران +عکس

سیزدهمین حراج تهران در حالی برگزار شد که با فروش تابلوی یکی از نقاشان حاشیه‌ساز، به قیمت عجیب ۱۲میلیارد تومان، رکورد بالاترین رقم فروش یک اثر در تاریخ برگزاری این حراجی شکسته شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سیزدهمین حراج تهران عصر امروز جمعه ۲۶ دی ماه کار خود را با چکش زدن ۱۱۰ اثر هنری با اجرای حسین پاکدل در هتل پارسیان آزادی آغاز کرد.

طبق اعلام قبلی قرار بود رضا کیانیان در میانه برگزاری مراسم، جایگزین پاکدل شود که این اتفاق در اجرا رخ نداد.

بر این اساس، تنها تعدادی محدود از خریداران بدون هیچ همراهی در این مراسم حضور دارند.

این دوره حراج تهران، به صورت نیمه حضوری و تلفنی برای خریداران برگزار می‌شود.

سیزدهمین حراج تهران قرار بود تابستان ۱۳۹۹ برگزار شود اما همچون دیگر رویدادهای فرهنگی و هنری به دلیل پاندمی کرونا، برگزاری آن به تعویق افتاد. نمایشگاه آثار حراج سیزدهم چهارشنبه و پنج‌شنبه ۲۴ و ۲۵ دی ماه در هتل پارسیان آزادی برپا شد.

حراج

آثار محمد احصایی و حسین زنده‌رودی از گران‌ترین اثار حراج سیزدهم

در این دوره حراج تهران که اختصاص به آثار هنر مدرن و معاصر دارد، دو اثر از سیدمحمد احصایی و حسین زنده‌رودی ارائه شده است که هر کدام با قیمت پایه ۵ میلیارد تومان عرضه شده‌اند که اگر رقم فروش هر کدام از آنها بالای ۵ میلیارد و یکصد میلیون تومان شود، با توجه به اینکه در نهمین حراج تهران تابلوی سهراب سپهری با این رقم چکش خورد، رکورد دوازده دوره حراج تهران شکسته خواهد شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان قربانعلی اجلی که ترکیب مواد روی بوم است و با قیمت پایه ۶۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود، به عنوان اولین اثر حراج سیزدهم با قیمت ۷۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی «عاشورا» ی صادق تیرافکن که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده بود، با قیمت ۱۹۰ میلیون تومان به فروش رسید.حراج

تابلو عاشورا به قیمت ۱۹۰ میلیون تومان چکش خورد

تابلوی «الله اکبر» رضا بانگیز که چاپ لینوکات روی بوم است و با قیمت پایه ۱۵۰ میلیون تومان عرضه شده، ۱۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بدون عنوان رضا مافی که پیش از این یعنی اکتبر ۲۰۱۶ در حراج کریستیز دوبی ارائه شده بود، با قیمت پایه ۴۰۰ میلیون تومان، به قیمت ۴۰۰ میلیون تومان خریداری شد.

نقاشی خط بدون عنوان علی شیرازی نیز ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر با قیمت پایه ۲۰۰ میلیون تومان در حراج سیزدهم عرضه شده بود.

اثر بدون عنوان جلال شباهنگی به قیمت ۲۶۰ میلیون تومان به فروش رفت. این اثر با قیمت پایه ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شده

تابلوی نقاشی عبدالرضا دریابیگی با عنوان «سطح آب» با قیمت ۴۴۰ میلیون تومان چکش خورد. این اثر با قیمت پایه ۴۰۰ میلیون تومان ارائه شده بود.

«آرامش و سکوت عمیق در طبیعت پاک» عنوان اثر حسین محجوبی بود که با قیمت ۲۸۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر ۲۰۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده بود.

اثر بعدی اختصاص به سیراک ملکونیان داشت که با قیمت ۶۵۰ میلیون تومان به فروش رسید. این اثر ۵۰۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده بود.حراج

تابلوی سیراک ملکونیان به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان فروخته شد

دهمین اثری که چکش خورد، اثر پری‌یوش گنجی با عنوان «پنجره‌ها از مجموعه قرمز» بود که ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان از مجموعه بیا تا گل برافشانیم همایون سلیمی به قیمت ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان منصوره حسینی معروف به نقاش گل‌ها، که از یک مجموعه معتبر به این دوره حراج راه یافته است، با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان چکش خورد. این اثر ۴۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود.

تابلوی نقاشی رنگ روغن روی بوم بدون عنوان ناصر عصار که ۱۳۴۴ خلق شده است، ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد. این اثر در مارچ ۲۰۱۶ در حراج کریستیز دوبی ارایه شده است.

تابلوی عکس بدون عنوان عباس کیارستمی که از مجموعه «سفید برفی» در این حراج عرضه شده بود، ۷۰۰ میلیونتومانفروخته شد.حراج

عکسی از عباس کیارستمی که ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد

این عکس از کیارستمی ۶۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده بود.

در ادامه تابلوی نقاشی عادل یونسی با عنوان «میدانچه یخ زده» هم ۸۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حسین کاظمی با عنوان «منظره انتزاعی» با قیمت ۵۵۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلوی نقاشی فریده لاشایی نیز ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.حراج

«آرامش آبی» شهرام کریمی ۲۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی عکس «دیگر مپرس از من نشان» رضا کیانیان ۱۰۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی آرمان یعقوب‌پور ۶۰ میلیون تومانبه فروش رسیدند.

حراج

تابلوی ابوالقاسم سعیدی به قیمت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد

تابلوی نقاشی دو لته‌ای ابوالقاسم سعیدی بدون عنوان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید. این اثر با قیمت پایه ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده بود و تا اینجا عنوان اولین اثر میلیاردی حراج سیزدهم را به دست آورده است.

اثر بدون عنوان حسین شاه‌طاهری با قیمت ۱۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان علی خسروی از مجموعه «زنان خنیاگر» به قیمت ۴۲ میلیون تومان چکش خورد.

اثر حجمی «بدنساز از مجموعه محله ما» که توسط بیتا فیاضی خلق شده، ۳۴۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر ۲۵۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده بود.

تابلوی نقاشی «تشنگی» اثر علیرضا اسپهبد که رنگ‌روغن روی بوم است و در کتاب «علیرضا اسپهبد، برگزیده نقاشی ۱۳۷۶-۱۳۵۰» (ص ۴۱)، نشر هنر ایران (۱۳۷۷) به چاپ رسیده است، ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی بدون عنوان هانیبال الخاص که ۱۵۰ میلیون تومان ارزشگذاری شده بود، ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

مجسمه فلزی «کجاست؟ آن‌قدر می‌گردم تا پیدا کنم» اثر ژازه تباتبایی که با قیمت پیشنهادی ۲ میلیارد تومان در حراج سیزدهم حضور دارد، با قیمت ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.حراج

مجسمه‌ای از ژازه تباتبایی که ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شد
 
تصویر این اثر فلزی که در سال ۱۳۵۰ خلق شده است، در کتاب «گزیده آثار ژازه تباتبایی، جلد چهارم: شعر آهن، جلد پنجم: سفری در کهکشان مذاب» (ص ۴۱۶) به کوشش یلدا زینعلی، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۳) به چاپ رسیده است. این مجسمه عنوان دومین فروش میلیاردی حراج سیزدهم را به نام خود ثبت کرد.

مجسمه برنزی «گروگان» بهمن دادخواه که سال ۱۳۵۹ خلق شده است، با قیمت ۴۲۰ میلیون تومان به فروش رسید. این اثر پیش از این نیز در دهمین حراج تهران عرضه شده بود و تصویر آن نیز در کتاب «هنر معاصر ایران» چاپ دوم (ص ۲۴۲) به کوشش حمید کشمیرشکن، نشر نظر (۱۳۹۳) به چاپ رسیده است.

تابلوی نقاشی «در جستجوی سیمرغ» محسن کیانی نیز ۹۵ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پایه این اثر ۴۰ میلیون تومان بود.

تابلوی نقاشی بدون عنوان داور یوسفی به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی بدون عنوان هادی جمالی نیز به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان فروخته شدند.حراج

تابلوی مسعود عربشاهی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد

تابلوی بدون عنوان مسعود عربشاهی که در سال ۱۳۸۵ خلق شد و تصویرش در مجله هنر فردا شماره یک (بهار ۱۳۸۹) صفحه ۳۰ چاپ شده است، با قیمت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد. این اثر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شده بود. این اثر سومین فروش میلیاردی حراج سیزدهم است.

تابلوی آلومینیوم و استیل علیرضا آستانه از مجموعه عملکرد گل‌ها، ۱۸۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلوی «مبارزه با بی‌سوادی» غلامحسین نامی از مجموعه سپید و سه بعدی که جایزه جهانی یونسکو را در کارنامه دارد و در سال ۱۳۹۶ در هفتمین حراج تهران ارایه شده بود، ۳۲۰ میلیون تومان فروخته شد.حراج

اثر حجمی تیمو ناصری، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد

اثر حجمی «پیون» تیمو ناصری که متشکل از برنج، چوب و لاتکس است، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروش رفت. این اثر توسط صاحب فعلی از گالری آب انبار در سال ۱۳۹۹ خریداری شده است. این اثر چهارمین فروش میلیارد حراج سیزدهم را به نام خود ثبت کرد.

اثر دو لته‌ای بدون عنوان منصور قندریز که در سال ۱۳۴۱ خلق شد، فروش نرفت. این اثر حاضر در کتاب «گزیده آثار منصور قندریز ۱۳۴۴-۱۳۱۴؛ از آفتابی به آفتاب دیگر» (ص ۹۵) به کوشش رویین پاکباز، انتشارات نظر (۱۳۹۸) به چاپ رسیده است. این اثر اولین اثری بود که در حراج سیزدهم به فروش نرفت.

تابلوی نقاشی بدون عنوان طلیعه کامران از نسل دوم نقاشان نوگرای ایران هم ۱۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر بدون عنوان جعفر روحبخش نقاش سقاخانه‌ای که در مجموعه خصوصی خانواده هنرمند قرار دارد، ۲۶۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلوی نقاشی بدون عنوان حسین کاظمی ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

پنجمین فروش میلیاردی حراج سیزدهم اما به نام رضا درخشانی ثبت شد.حراج

تابلوی نقاشی رضا درخشانی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید

تابلوی نقاشی دو لته‌ای رضا درخشانی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

در ادامه اثر بدون عنوان مهدی سحابی ۱۲۰ میلیون تومان و اثر بدون عنوان مهدی حسینی ۱۳۰ میلیون تومان فروخته شدند.

تابلوی بدون عنوان ترکیب مواد روی تخته ایرج اسکندری ۱۵۰ میلیون تومان چکش خورد. استفاده از آیینه‌های کوچک و تونالیته رنگ‌های درخشان، به‌ویژه قرمز، همراه با خطوطی برجسته، ترکیبی ناب از نور و رنگ را در معرض دید قرار می‌دهد. آیینه به عنوان بازتاب‌دهنده نور جایگاهی والا در هنر اسلامی دارد و ترکیب آن با مفاهیم هنر نوگرا همواره دغدغه هنرمندان معاصر و ایرج اسکندری بوده است.

تابلوی نقاشی بدون عنوان بهجت صدر ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پایه این اثر ۷۰۰ میلیون تومان بود.

تابلوی نقاشی خط برجسته محمود زنده‌رودی ۳۲۰ میلیون تومان چکش خورد. برآورد قیمت این اثر ۲۰۰ میلیون تومان بود. در این اثر هنرمند تلاش کرده با تکرار خطوط و کلمات مختلف که چندباره بر روی هم افتاده‌اند و برای ذهن مخاطب آشنا به هنر ایرانی یادآور سنتی شناخته شده است، سیاه‌مشق‌نویسی دوران شکوه خوشنویسی را تداعی کند.

تابلوی نقاشی خط بدون عنوان محمد احصایی از مجموعه «نجوای عشق» که با قیمت پایه ۵ میلیارد تومان در حراج سیزدهم عرضه شده بود، ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان فروخته شد. با این حساب، این اثر توانست رکورد دوازده دوره حراج تهران را بشکند. این رکورد پیش از این به تابلویی از سهراب سپهری اختصاص داشت.

تابلوی بدون عنوان اکریلیک روی بوم گلناز فتحی ۴۰۰ میلیون تومان و تابلوی چهار لته‌ای بدون عنوان از مجموعه «راز نهان» صداقت جباری ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شدند.

تابلوی بدون عنوان محمدعلی ترقی جاه ۱۷۰ میلیون تومان و تابلوی «گلفروشان» ناصر اویسی ۸۵۰ میلیون تومان فروخته شد. تصویر اثر «گلفروشان» ناصر اویسی در کتاب «گزیده آثار ناصر اویسی» (ص ۱۵۵-۱۵۴) به کوشش ناصر و احسان میرباقری، انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا (۱۳۹۹) به چاپ رسیده است. این اثر تا اینجای حراج بیشترین نوسان قیمتگذاری را داشته است.

تابلوی نقاشی «تعجب» ژازه تباتبایی که محصول دهه ۵۰ شمسی است، ۲۸۰ میلیون تومان به فروش رسید. تصویر اثر حاضر در کتاب «گزیده آثار ژازه تباتبایی، جلد دوم: سفری در کهکشان رنگ‌ها، جلد سوم: رنگ اسپانیا» (ص ۱۵۷-۱۵۶) به کوشش یلدا زینعلی، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (۱۳۸۲) به چاپ رسیده است.حراج

تابلویی از واحد خاکدان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فروخته شد

تابلوی «اسب مهاجر» واحد خاکدان که با قیمت پیشنهادی ۶۰۰ میلیون تومان در حراج سیزدهم عرضه شده بود، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی نقاشی دو لته‌ای «خاطرات امید» از مجموعه «خاطرات انهدام» آیدین آغداشلو که با قیمت پایه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عرضه شده بود، به قیمت ۱۲ میلیارد تومان فروش رفت.

این تابلوی آیدین آغداشلو نیز بعد از تابلوی ناصر اویسی بیشترین نوسان قیمت دهی را داشت و توانست رکورد تابلوی محمد احصایی را نیز بشکند. همچنین این تابلو رکورد دوازده دوره حراج تهران را نیز شکست.حراج

شگفتی حراج سیزدهم فروش تابلویی از آیدین آغداشلو به قیمت ۱۲ میلیارد تومان بود!

نام آیدین آغداشلو در ماه‌های اخیر به واسطه حاشیه‌های مرتبط با طرح شکایت برخی شاگردان و اطرافیانش خبرساز شده بود و فروش غیرمنتظره تابلوی او با رقمی نزدیک به ۱۰ برابر برآورد اولیه احتمالاً بی‌ارتباط با حواشی اخیر نیست.

تابلوی بدون عنوان افشین پیرهاشمی ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلوی نقاشی بدون عنوان مهدی ویشکایی که مرمت نیز شده است، ۵۰۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی تک چهره مصدق اثر محمدرضا منزه ۶۰ میلیون تومان فروخته شدند.

اثر نقاشی با عنوان «فیلسوف» خلق شده توسط حمید هادی نژاد که با قیمت پیشنهادی ۲۵ میلیون تومان عرضه شده بود، ۱۵۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی بدون عنوان کیومرث هارپا با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی طاهره صمدی‌طاری از مجموعه بی‌ثباتی ۱۰۰ میلیون تومان چکش خوردند.

اثر حجمی توکل اسماعیلی (مش اسماعیل) از مجموعه بزها که با قیمت پیشنهادی ۴۰۰ میلیون تومان ارائه شده بود، ۴۲۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی «نبرد ضحاک و شیر ایرانی» از مجموعه اسطوره‌های خاموش اثر علی ندایی ۸۵ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی «اندرونی» از مجموعه شکارگاه اثر میترا کاویان ۲۴۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پایه این اثر ۵۰میلیونتومان بود.حراج

تابلویی از صادق تبریزی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته شد

تابلوی نقاشی بدون عنوان از صادق تبریزی که یک میلیارد تومان قیمتگذاری شده بود، یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به فروش رفت.

تابلوی بدون عنوان ترکیب مواد روی سیمان و چوب از گارنیک در هاکوپیان ۱۵۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی «پرده سفید» محمدحبیب محمدی ۱۰۰ میلیون تومان فروخته شدند.

اثر بدون عنوان پروانه اعتمادی که پاستل روی مقوا است، ۲۰۰ میلیون تومان فروش رفت. قیمت پیشنهادی این اثر نیز ۲۰۰ میلیون تومان بود.

تابلوی بدون عنوان منوچهر یکتایی که رنگ‌روغن روی بوم است و در سال ۱۳۴۱ خلق شده و مرمتی جزئی شده است، با قیمت یک میلیارد تومان فروخته شد. این اثر متعلق به مجموعه شخصی زنده‌یاد منیژه میرعمادی و دکتر جمشید ناصری است که درحراج عرضه شد.حراج

تابلویی از منوچهر یکتایی که یک میلیارد تومان فروخته شد

تصویر این اثر در کتاب «پیشگامان نقاشی معاصر ایران، نسل اول» (ص ۲۵۹-۲۵۸) به کوشش جواد مجابی، انتشارات هنر ایران (۱۳۷۶) به چاپ رسیده است.

تابلوی نقاشی بدون عنوان حمیدرضا اندرز ۹۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی رنگ روغن روی فیبر اثر لیلی متین دفتری ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شدند.

تابلوی نقاشی ترکیب مواد روی کاغذ ابوالقاسم سعیدی ۲۲۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پیشنهادی این اثر ۲۰۰ میلیون تومان بود.

تابلوی بدون عنوان گواش روی مقوا اثر سهراب سپهری که متعلق به مجموعه شخصی زنده‌یاد منیژه میرعمادی و دکتر جمشید ناصری بود، یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان چکش خورد. برآورد قیمت این اثر ۸۰۰ میلیون تومان بود. قطع این تابلوی قدیمی از سهراب سپهری، ۶۹ در ۵۰ سانتی متر است.حراج

تابلویی از سهراب سپهری که یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد

تابلوی بدون عنوان از احمد اسفندیاری نقاش سقاخانه‌ای ۱۳۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی بدون عنوان از منوچهر نیازی ۳۶۰ میلیون تومان فروش رفتند.

تابلوی نقاشی بدون عنوان نصرالله افجه‌ای یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان فروش رفت. قیمت پیشنهادی یا قیمت پایه این اثر ۸۰۰ میلیون تومان بود.

تابلوی نقاشی خطی از حسین زنده‌رودی با عنوان «دی جی ای- دی جی آ- دی ایو» که تاریخ خلق آن ۱۳۵۴ بود، ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد. این اثر در آوریل ۲۰۱۶ در حراج بونامز لندن ارائه شده است. این تابلوی حسین زنده‌رودی در کنار تابلوی محمد احصایی بالاترین براورد قیمت را در میان آثار این دوره حراج سیزدهم را داشت.حراج

نقاشی خطی از حسین زنده‌رودی که ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد

اثر دیگری از بهجت صدر که رنگ روغن روی بوم است، اوایل دهه ۴۰ خلق شده، ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رسید.

تابلویی با عنوان «درخت خون سیاوشان» اثر نیلوفر قادری‌نژاد ۲۰۰ میلیون تومان فروش رفت. برآورد قیمت این اثر ۶۰ میلیون تومان بود.

اثر دیگری از مسعود عربشاهی که ترکیب مواد روی بوم و متعلق به یک مجموعه معتبر است، ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد.

اثر حجمی برنزی بدون عنوان از پرویز تناولی که با قیمت پایه ۵۰۰ میلیون تومان در حراج سیزدهم عرضه شد، ۵۵۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی «پرسنلی فوری» که ترکیب مواد روی فیبر و متعلق به مهدی سحابی است، ۲۰۰ میلیون تومان فروخته شد. قیمت پیشنهادی این اثر ۱۰۰ میلیون تومان بود.

تابلوی بدون عنوان از تک چهره اردشیر محصص اثری از قاسم حاجی زاده ۴۲۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر حجمی انتزاعی برنزی از بهروز دارش که با قیمت ۳۰۰ میلیون تومان عرضه شده بود، ۳۲۰ میلیون تومان فروخته شد.حراج

تابلویی از رضا درخشانی که ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد

تابلوی سه لته‌ای ۶ متری رضا درخشانی با عنوان «سواران صبحگاه» که با برآورد قیمت ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون در حراج عرضه شده بود، ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

تابلوی «عبور» از رضوان صادق زاده که با قیمت پایه ۷۰ میلیون تومان عرضه شده بود، به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان محمدعلی ترقی جاه ۶۵۰ میلیون تومان و تابلوی «کرمان تا خراسان» از مجموعه خاطرات قرن اول هجری اثر شهریار احمدی یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به فروش رفتند.حراج

تابلویی از شهریار احمدی که یک میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان فروش رفت

اثر بدون عنوان مرکب روی مقوا از احمد امین نظر ۱۲۰ میلیون تومان و تابلوی بدون عنوان اکریلیک روی بوم از کریم نصر ۱۶۰ میلیون تومان چکش خوردند.

نقاشی بدون عنوان ابراهیم صاحب اختیاری ۵۰ میلیون تومان و اثر بدون عنوان جلال الدین مشمولی ۱۲۰ میلیون تومان فروخته شدند.

اثر دیگری از آیدین آغداشلو با عنوان «خوشنویسی ساقط» که با قیمت پایه ۴۰۰ میلیون تومان عرضه شده بود، به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان فروش رفت.

اثر بدون عنوانی از منوچهر معتبر که رنگ روغن روی بوم است، ۲۸۰ میلیون تومان چکش خورد.

«دو جریب زمین (پوزیتیو-نگاتیو)» اثری از مارکو گریگوریان که کاهگل روی بوم است و در حراج هفتم نیز عرضه شده بود، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان فروخته شد.حراج

تابلویی از پرویز کلانتری که یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروخته شد

اثر بدون عنوانی از پرویز کلانتری که رنگ روغن و کاهگل روی بوم است، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروش رفت. برآورد قیمت این اثر ۷۰۰ میلیون تومان بود.

اثر حجمی برنجی «دیوار و جوانه» از مونا پاد که با قیمت پایه ۲۰۰ میلیون تومان در حراج تهران عرضه شده بود، با همان قیمت پایه به فروش رسید.

اثر حجمی برنزی «استاد و شاگرد» از پرویز تناولی که با قیمت پیشنهادی ۴ میلیارد تومان به سیزدهمین حراج تهران آمده بود، ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد.حراج

اثری از پرویز تناولی که ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروخته شد

این اثر نیز توانست رکورد تابلوی سهراب سپهری را که ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون در حراج نهم به فروش رسیده بود، بشکند.

اثر بدون عنوان دیگری از نصرالله افجه‌ای ۸۰۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی بدون عنوانی از احمد وکیلی ۱۲۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.

اثر بدون عنوان دیگری از فریده لاشایی که نقشی از نقشه ایران و ترکیب مواد روی بوم است، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان چکش خورد. قیمت پیشنهادی این اثر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.حراج

تابلویی از فریده لاشایی که ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فروخته شد

صدمین اثر سیزدهمین حراج تهران متعلق به جواد نوبهار با عنوان «خنجرها سایه ندارند» بود که به قیمت ۹۰ میلیون تومان فروش رفت.

تابلوی نقاشی «عروسک‌ها» اثری از سیامک عزمی نیز که با قیمت پیشنهادی ۶۰ میلیون تومان عرضه شده بود، ۱۹۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان از شیده تامی، ۱۰۰ میلیون تومان و اثر بدون عنوان جمشید سماواتیان نیز ۱۳۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.

تابلوی عکس «والفجر» اثر سعید صادقی که با قیمت پیشنهادی ۷۰ میلیون تومان در حراج حضور داشت، ۱۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر حجمی کامبیز صبری از مجموعه «تا جایی که به یاد دارم» که برآورد قیمتش ۴۰۰ میلیون تومان بود، ۵۵۰ میلیون تومان فروخته شد.

تابلوی نقاشی بدون عنوان محمدابراهیم جعفری با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان و تابلوی نقاشی بدون عنوان دیگری از پروانه اعتمادی با قیمت ۷۵۰ میلیون تومان به فروش رسیدند.حراج

تابلویی از محسن وزیری‌مقدم که یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد

اثر انتزاعی رنگ روغن و شن روی بوم اثری از محسن وزیری مقدم که با قیمت یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حراج حضور داشت، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان چکش خورد.

اثر بدون عنوان و رنگ‌روغن روی گونی از منصور قندریز که در سال ۱۳۴۳ خلق شده، ۵۰۰ میلیون تومان فروش رفت. تصویر این اثر که متعلق به مجموعه شخصی خانواده هنرمند بود، در کتاب «گزیده آثار منصور قندریز ۱۳۴۴-۱۳۱۴؛ از آفتابی به آفتاب دیگر» (ص ۸۲) به کوشش رویین پاکباز، انتشارات نظر (۱۳۹۸) به چاپ رسیده است.حراج

اثری از منیر شاهرودی فرمانفرماییان که به قیمت ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان فروخته شد

آخرین اثری که در حراج سیزدهم عرضه شد متعلق به منیر شاهرودی فرمانفرماییان بود که ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان چکش خورد. برآورد قیمت این اثر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود.

سیزدهمین حراج تهران با مجموع رقم فروش ۸۷ میلیارد و ۹۴۲ میلیون تومان پس از ۳ ساعت به کار خود پایان داد.