۰ نفر

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان مطرح کرد؛

مسافرت به شمال یعنی پذیرایی مجدد از کرونا

۲۶ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبر: 498256
مسافرت به شمال یعنی پذیرایی مجدد از کرونا

معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند، خاطرنشان کرد: بر خلاف باور جامعه، افراد زیر ۶۰ سال هم بیمار می شوند و بیماری می تواند برای آنان حتی کشنده هم باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آبتین حیدرزاده، با بیان اینکه بررسی وضعیت راه ها نشان می دهند تعداد زیادی از مسافران از جاهای مختلف به سمت گیلان آمده اند، اظهار کرد: این وضعیت ناآگاهی افراد نسبت به وضعیت بیماری در گیلان و کشور را نشان می دهد.

وی افزود: اگر افراد قبلا مبتلا به بیماری کرونا شده باشند، احتمال دارد برای بار دوم نیز بیمار شوند و لذا به هیچ بهانه ای نمی توانیم بگوییم که حضور در جمع های خانوادگی و مسافرت ها هیچ تاثیری بر بار بیماری نخواهد داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا بدون علامت هستند، خاطرنشان کرد: بر خلاف باور جامعه، افراد زیر ۶۰ سال هم بیمار می شوند و بیماری می تواند برای آنان حتی کشنده هم باشد.

حیدرزاده، از مسافران خواست حداقل در یک مکان ثابت باشند و بین خانواده ها جابجا نشوند و گفت: با بالا رفتن تعداد افراد ایمنی جامعه کاهش پیدا می کند و متاسفانه با افزایش آمار مبتلایان مواجه خواهیم شد.

وی ادامه روند مسافرت ها را موجب بازگشتن به آمارهای قبل از عید کرونایی دانست و اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۴۵۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های گیلان بستری هستند و حال ۱۰۰ نفر آنان وخیم است. همچنین به صورت روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار جدید به این آمارها افزوده می شود.