۰ نفر

زالی خبر داد؛

افزایش مختصر آمار کرونا در ٢۴ساعت گذشته

۲۴ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۰۵
کد خبر: 497932
افزایش مختصر آمار کرونا در ٢۴ساعت گذشته

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران از افزایش نسبی و خیز ملایم مبتلایان کرونا در پایتخت طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علیرضا زالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت کرونایی استان تهران اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته در تهران شاهد افزایش نسبی در آمار کرونا هستیم که علیرغم آنکه تا ۲۴ ساعت قبل آمار رو به تنزل بود.

زالی با بیان اینکه آمار ۲۴ ساعت اخیر حاکی از یک خیز ملایم مبتلایان است که می‌تواند یک زنگ خطر جدی تلقی شود و طبیعتاً این آمار طی روزهای آتی باید مورد بررسی قرار بگیرد که آیا این آمار یک تموج گذرای ۲۴ ساعته است یا در حال تبدیل شدن به یک الگو می‌باشد.

فرمانده ستاد مقابله با کرونای استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر برای قضاوت زود است، گفت: طی چند روز اخیر تعداد بیماران بستری شده جدید در قالب کرونا به ۳۰۹ نفر رسیده که با توجه به آمارها که زیر ۲۵۰ نفر بوده آمار امروز که عدد ۳۰۹ می‌باشد تأمل برانگیز می‌باشد.

وی عنوان داشت: از بستری شدگان جدید تعداد ۱۳۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که تا مدت‌ها این عدد زیر ۱۰۰ نفر اعلام می‌شد و تعداد مراجعین سرپایی در بخش بهداشت و درمان نیز با افزایش مختصر روبرو بوده و به یک هزار و ۹۷۰ نفر رسیده است که با یک خیز ملایم نسبت به روزهای قبل نشان داده می‌شود.

زالی گفت: زودرس ترین علائم تغییر در آمار، در تعداد مراجعین سرپایی درمانی است که این تغییرات را شاهد هستیم و سپس آمارها در بستری‌های بخش ویژه ایجاد می‌شود و اگر تعداد مریض‌های بستری‌های تهران و تعداد موارد جدید رو به افزایش باشد یک زنگ خطر جدی تلقی خواهد شد.