۰ نفر

با توجه به مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا؛

وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس را ابلاغ کرد

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۵۲
کد خبر: 497294
وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس را ابلاغ کرد

در راستای ارتقای کیفیت آموزشی، از سوی وزیر آموزش و پرورش، دستورالعمل بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی از ابتدای بهمن ماه به استان ها ارسال شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در اجرای مصوبات پنجاه و دومین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، درخصوص آموزش حضوری پایه های اول و دوم ابتدایی، دروس کارگاهی هنرستان ها و مدارس دارای جمعیت کمتر از 50 دانش آموز، از سوی محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش دستورالعمل بازگشایی مدارس مذکور از اول بهمن ماه سال جاری در 6 بند و  بارعایت پروتکل های بهداشتی به شرح زیر، به ادارت کل استان ارسال شد.

در بندهای این دستورالعمل آمده است؛ 1- آموزش حضوری شامل دانش آموزان پایه های اول و دوم ابتدایی در مناطق دارای وضعیت زرد و آبی براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،  دانش آموزان مدارس ابتدایی و متوسطه دارای جمعیت کمتر از 50 نفر (براساس آمار ثبت نامی در سناد) در وضعیت آبی وهنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای و کاردانش در خوشه دروس شایستگی های فنی و استاندارد آموزش مهارت و کارآموزی و کارورزی در وضعیت زرد و آبی می شود. ( تعداد دانش آموزان در کلاس های حضوری، حداکثر 10 نفر است).

2- مدیر مدرسه موظف است نسبت به تشکیل شورای مدرسه اقدام کند و براساس مصوبات شورای مدرسه و انجام اقدامات لازم، زمینه حضور دانش آموزان را در مدرسه فراهم آورد. ترتیبات اجرایی، اعم از ابلاغ به مدیران مدارس، تشکیل شورای مدرسه و برنامه ریزی نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه و نحوه گروه بندی، نحوه اجرای دستورالعمل های بهداشتی و اطلاع رسانی مناسب و به موقع به خانواده ها باید تا قبل از پایان دی ماه انجام شده باشد. به گونه ای که کلیه دانش آموزان مشمول و خانواده های آنان باید از میزان، زمان، نحوه حضور و دستورالعمل های بهداشتی مربوط آگاه باشند.

3- رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی و دستورالعمل بهداشتی مدارس شبانه روزی در آموزش حضوری الزامی است. مسئولیت مدیریت و نظارت براجرای دستورالعمل بهداشتی برعهده مدیر و کادراداری و اجرایی مدرسه است.

4- با برگزاری جلسات هماهنگی و به خصوص اطلاع رسانی به گروه های مرجع در استان و شهرستان ها و رسانه های جمعی و اصحاب رسانه زمینه حضور دانش آموزان و معلمان در مدارس و کاهش نگرانی ها و دغدغه های خانواده ها فراهم شود.

5- حضور کادر اداری و اجرایی  مدارس در مناطق نارنجی، زرد و آبی براساس بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مانند سایر کارکنان دولت انجام می گیرد.

6-مسئولیت کادر اجرایی و اداری مدارس، برنامه ریزی در ارائه خدمات با کیفیت، آموزش به کلیه دانش آموزان از بستر شاد، تلویزیون یا بسته آموزشی، به ویژه در پایه ها و دروسی که به صورت غیرحضوری انجام می شود، همچنین نظارت بر کار معلمان و دانش آموزان، پاسخ گویی به دغدغه خانواده ها و انجام تمهیدات برگزاری مناسبی برای آزمون هاست. مسئولیت حسن اجرای این شیوه نامه برعهده مدیر کل آموزش و پرورش استان است.