۰ نفر

علیرضا زالی؛

به وضعیت زرد کرونایی دل‌خوش نباشید

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۳۱
کد خبر: 497017
به وضعیت زرد کرونایی دل‌خوش نباشید

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهر تهران شرایط کنونی تهران را بسیار شکننده اعلام کرد و گفت: با تغییر وضعیت کرونایی از نارنجی به زرد نباید تصور کنیم که این شرایط پایدار است، مردم به وضعیت زرد کرونایی دل خوش نکنند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا زالی روز یکشنبه افزود: تهران همچنان شرایط ناپایدار دارد و مردم نباید به وضعیت زرد کرونایی دل خوش کنند، انجام هر گونه رفتار پرخطر پایتخت را مجددا به سمت وضعیت نارنجی و قرمز سوق می دهد.

وی ادامه داد: هرچند ما هم به طور منظم شاخص ها را رصد می کنیم تا مداخلات لازم انجام شود اما مردم هم نباید تصور کنند که با تغییر وضعیت می توانند رعایت پروتکل های بهداشتی را کم رنک کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر این که نباید عادی انگاری در این زمینه در مردم به وجود آید، تصریح کرد: در صورتی که مردم فکر کنند که به وضعیت عادی برگشتند و رعایت توصیه های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله گذاری اجتماعی، حضور نیافتن در تجمعات و نرفتن به سفرهای غیرضروری را کاهش دهند، می تواند عواقب ناخوشایندگی را به همراه داشته باشد.

زالی همچنین اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در فصل سرما و آلودگی هوا، شاهد افزایش بیماری تنفسی هستیم بنابراین مراقبت ها باید همچنان با شدت ادامه پیدا کند.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا در کلان شهرتهران روز گذشته پس از برگزاری جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا و نشست مشترک با استانداری،  وضعیت اپیدمی کرونا در تهران را زرد توصیف کرد و گفت: در این شرایط دو سوم از کارکنان بخش دولتی و غیر دولتی می توانند در محل کار خود حضور یابند.

زالی ضمن قدردانی از همکاری شهروندان تهرانی که با رعایت پروتکل های بهداشتی موجبات کاهش بار اپیدمی را فراهم کردند، اظهار داشت: برای اولین در هفته های اخیر وضعیت اپیدمی کرونا در تهران به رنگ زرد درآمد.

وی نسبت به وضعیت ناپایدار، متفاوت و شکننده  تهران هشدار داد و تاکید کرد: اگر تنها ۱۵۰ بیمار جدید به بستری شدگان فعلی کرونایی اضافه شود، شرایط  تهران بار دیگر وضعیت نارنجی پیدا می کند.