۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

نحوه بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۸:۲۹
کد خبر: 496992
نحوه بازگشایی مدارس در مناطق آبی و زرد

جزئیات بازگشایی مدارس در مناطق مختلف کشور و در شهرهای آبی و زرد اعلام و بر این اساس مقرر شده آموزش اول و دوم ابتدایی های مناطق زرد و ابی با رعایت پروتکلها و با محدودیت تعداد در کلاس درس، حضوری باشد. این در حالیست که کادر اداری و اجرایی نیز از اول بهمن ماه در مدارس حضور خواهند داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد محسن بیگی، در این باره اظهار کرد: پیشنهاد بازگشایی مدارس در مناطق زرد و آبی دیروز در ستاد ملی کرونا مطرح و خواسته شده که دستورالعمل آن تدوین شود.

وی افزود: پیشنهاد این بوده که در مناطق آبی فقط مدارس زیر ۵۰ دانش آموز در کشور به صورت حضوری بازگشایی شوند. چون اکثر این مدارس در مناطق دور افتاده و صعب العبور هستند که دسترسی کمتری هم به امکانات و فضای مجازی دارند. همچنین پیشنهاد شده که دانش آموزان پایه اول و دوم ابتدایی فقط در مناطق آبی و زرد با حداکثر ۱۰ دانش آموز به صورت حضوری به مدرسه بروند.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: همچنین پیشنهاد شده هنرستان ها که فعالیت های کارگاهی دارند تا سقف ۱۵ نفر در مناطق آبی و زرد بازگشایی شوند و در مناطق قرمز و نارنجی به روال گذشته، بازگشایی انجام نمی شود.

محسن بیگی درباره زمان و نحوه تدوین دستورالعمل بازگشایی در مناطق آبی و زرد گفت: شورای عالی آموزش و پرورش باید این دستورالعمل را تهیه کند. ما شرایط و پروتکل ها را به شورای عالی اعلام کردیم. احتمالا موضوع در جلسه بعدی ستاد کرونا دوباره مطرح و درباره آن تصمیم گیری می شود.

وی افزود: فعلا تا زمانی که ابلاغیه جدیدی صادر شود، مدارس به روال قبل غیرحضوری هستند.

حضور کادر اداری و اجرایی در مدارس از اول بهمن ماه

مدارس مناطق قرمز مستثنی شدند

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش جزئیات بازگشایی مدارس در مناطق مختلف کشور و در شهرهای آبی و زرد را اعلام کرد و گفت: روز گذشته در ستاد کرونا سه تصمیم مهم در ارتباط با آموزش و پرورش اتخاذ شد. تصمیم اول این بود که کادر اداری و اجرایی مدارس در تمام مدارس کشور به استثنای شهرهای قرمز، از ابتدای بهمن ماه در مدرسه حضور فیزیکی داشته باشند زیرا حلقه اتصال ما با خانواده ها و معلمان هستند و باید برای کنترل اوضاع و مدیریت شرایط در مدرسه حضور داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تصمیم دوم این بود که در شهرهای زرد و آبی کلیه کلاس‌های ابتدایی در پایه‌های اول و دوم باز شود و در مدارسی که تعداد دانش آموزان کلاس بیش از ۱۰ نفر است، حضور دانش آموزان با مدیریت شورای مدرسه، در تمام طول هفته توزیع می شود تا همه بتوانند از آموزش حضوری بهره‌مند شوند زیرا اول و دوم پایه آموزش است.

حاجی میرزایی ادامه داد: تصمیم سوم اینکه در مدارسی که کمتر از ۵۰ دانش آموز دارد، کلاس‌ها در تمام مقاطع و پایه‌های تحصیلی از اول بهمن به صورت حضوری برگزار خواهد شد. کلاس‌ها حداکثر با تعداد ۱۰ نفر شروع می‌شود و مدارس مجاز نیستند دانش آموزان را با تعداد بیشتر در کلاس درس حاضر کنند.

فرصت یک هفته ای مدیران برای برنامه ریزی جهت حضور دانش آموزان در مدارس 

کلاسهای عملی هنرستانی های مناطق زرد و آبی از اول بهمن حضوری است

وی با بیان اینکه از امروز تا اول بهمن ماه، مدارس در سراسر کشور فرصت دارند که برنامه ریزی لازم را انجام دهند و مشخص کنند که کدام دانش آموزان در چه روزهایی باید در مدرسه حضور پیدا کنند گفت: کلاس‌های عملی هنرستانی‌ها نیز در مناطق آبی و زرد از یکم بهمن حضوری تشکیل خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه ای با رسانه ملی افزود: تقریبا در اکثر کشورها سیاست‌های بازگشایی مدارس مورد بازنگری قرار گرفته اند زیرا دور بودن دانش آموزان با تبعات دراز مدت و نگران کننده‌ای همراه است. ضمن اینکه مجموعه مطالعات دنیا نشان می‌دهد که حضور دانش آموزان در مدارس با رعایت شیوه نامه‌ها در شیوع ویروس تاثیری نداشته است بنابراین امیدوار هستیم با مراقبتی که به عمل خواهد آمد مراقب سلامت آنها باشیم و هم از این فرصت برای یادگیری انها استفاده شود.