۰ نفر

تاثیر آلودگی هوا بر تشدید کرونا

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱:۱۰
کد خبر: 496771
تاثیر آلودگی هوا بر تشدید کرونا

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: همزمان شدن آلودگی هوا با کرونا میمون نیست و افراد مستعد در شرایط آلودگی هوا در موقعیت‌های شلوغ، نباید حضور داشته باشند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، مصطفی قانعی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دوم سیما افزود: بر اساس یافته‌های قطعی علمی، زمانی که ذرات آلاینده را استنشاق می‌کنیم قطعی سامانه دفاعی ریه تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: اشغال ریه به آلاینده‌ها و سرکوب ریه، استعداد ابتلا را افزایش می‌دهد و همچنین اگر فرد مبتلا شود امکان بالا رفتن شدت علائم هم بیشتر می‌شود.

 قانعی درباره ویروس انگلیسی گفت: نقطه آسیب رسان ویروس انگلیسی؛ شیوع بیش از حد آن است و زمانی که میزان سرایت بیشتر شد؛ سهم مرگ و میر هم بالا می‌رود.

وی افزود: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور ۸۶ درصد است که کلید مقابله با ویروس انگلیسی است.

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا ادامه داد: زمانی که ما دارویی را می‌دهیم تا خطر تکثیر ژن ویروس را متوقف کند انتظار باید داشته باشیم که جهش در ویروس پیش نیاید.

 قانعی گفت: تنها اقدام پیشگیری از بیماری کرونا؛ رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

وی افزود: اگر بخواهیم با ویروس انگلیسی مقابله کنیم باید فرودگاه‌ها و افرادی که از مرز‌ها وارد می‌شوند را رصد کنیم و البته باید تعداد تست‌های ما هم بسیار بالا برود و باید مرحله به مرحله از جهش ویروس اطلاع داشته باشیم.

 قانعی ادامه داد: معمولاً پیش بینی‌ها بر اساس مدل آنفلوآنزاست، ولی پیش بینی مدل‌ها موفق نبوده است و در صورتی که همین روند ادامه پیدا کند دیگر شاهد اوج بیماری در کشور نخواهیم بود.