۰ نفر

رییس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد؛

جزئیات ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیم‌ سال تحصیلی جاری

۲۰ دی ۱۳۹۹، ۷:۴۱
کد خبر: 496492
جزئیات ثبت‌نام وام‌های دانشجویی در نیم‌ سال تحصیلی جاری

رییس صندوق رفاه دانشجویان با تاکید بر اینکه پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هزار متقاضی وام دانشجویی در ترم جاری داشته باشیم، گفت: زمان ثبت نام وام دانشجویان در ترم آینده بعد از ثبت و انتخاب واحد آغاز می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ناصر مطیعی ضمن بیان این مطلب، به جزئیات ثبت نام وام دانشجویی در نیم سال تحصیلی جاری اشاره و تصریح کرد: به دلیل اینکه دو دانشگاه آزاد و علمی و کاربردی یک سری اقدامات نرم افزاری در سیستم دانشجویی خود انجام داده اند و این اقدامات هنوز به اتمام نرسیده، در نتیجه امکان انتقال داده هایی را که ما می خواستیم در پایگاه داده های وزارت علوم وجود نداشت، بنابراین مهلت ثبت نام انواع وام های دانشجویی که قرار بود ۱۵ آذر  به پایان برسد تا اول بهمن تمدید شد.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه شرط دانشجو بودن افراد با کمک سیستم های وزارت علوم احراز می شود. بنابراین ما وقتی دنبال اطلاعات دانشجویان دو دانشگاه فوق بودیم داده ای در اختیار ما قرار نمی گرفت به همین جهت این دانشجویان تاکنون نتوانسته اند نسبت به ثبت تقاضای وام اقدام کنند.  در حال حاضر اصلاح سامانه های دانشجویی دانشگاه ها به اتمام رسیده و برای اینکه حق دانشجویان ضایع نشود  مهلت مجددی برای ثبت نام اعلام کردیم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان خاطر نشان کرد: براساس پیش بینی هایی که ما داریم احتمالا حدود ۲۰۰ هزار نفر در پنج گروه وامی صندوق رفاه دانشجویان متقاضی وام باشد و تمدید ثبت نام در همه انواع وام ها صورت می گیرد.

دکتر مطیعی با تأکید بر اینکه ثبت نام وام ها در نیمسال دوم تحصیلی بعد از ثبت نام دانشجویان در دانشگاه ها آغاز می شود، گفت: ابتدا باید ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان صورت بگیرد و بعد از آن می توانیم زمانی را برای اعلام ثبت نام وام اعلام کنیم.

وی تاکید کرد: مبالغ وام های دانشجویی در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در پنج دسته وام های "تحصیلی"، "ضروری"، "ویژه دکتری"،" مسکن" و "شهریه" است و  دانشجویان همه مقاطع تحصیلی برای هر نیمسال تحصیلی می توانند یک میلیون و ۵۰۰ تا دو میلیون تومان وام دریافت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در پایان تاکید کرد: حداکثر سقف وام ضروری در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته وام ضروری ۶ میلیون تومان و برای مقاطع کارشناسی پیوسته و دکتری تخصصی ناپیوسته غیربورسیه حداکثر تا سقف هشت میلیون تومان و همچنین برای مقاطع کارشناسی ارشد پیوسته، دکتری پیوسته و دکتری حرفه ای حداکثر تا سقف ۱۰ میلیون تومان تعیین شده است.