۰ نفر

در سالگرد وقوع سانحه پرواز شماره ۷۵۲ منتشر شد؛

بیانیه سازمان هواپیمایی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵
کد خبر: 496193
 بیانیه سازمان هواپیمایی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی

سازمان هواپیمایی کشوری، در سالگرد وقوع سانحه پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین اعلام کرد: پیش نویس گزارش نهایی سانحه تهیه و برای دریافت نظرات به کشورهای مربوطه ارسال شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سازمان هواپیمایی کشوری، در سالگرد وقوع سانحه پرواز شماره ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین، برابر استانداردهای بین‌المللی، اولین بیانیه سالیانه خود را منتشر کرد. در این بیانیه آمده است:

سازمان هواپیمایی کشوری ضمن عرض تسلیت مجدد و همدردی با خانواده‌های گرامی مسافران پرواز شماره ۷۵۲ شرکت هواپیمایی اوکراین به اطلاع می‌رساند، گروه بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، پیش نویس گزارش نهایی سانحه را تهیه و برای دریافت نظرات به کشورهای مربوطه ارسال نمود.

برابر استاندارهای سازمان هوانوردی بین‌المللی (ایکائو) و ضمیمه شماره ۱۳ پیمان شیکاگو، کشورهای بهره بردار، سازنده هواپیما و کمک کننده در فرایند بررسی سانحه می‌توانند در خصوص گزارش نهایی، نظر خود را ارائه نمایند. پیش نویس این گزارش در تاریخ ۹ دی ماه سال جاری (۲۹ دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی) برای کشورهای ذیربط ارسال شد.

لازم به ذکر است، این کشورها ۶۰ روز فرصت دارند تا نظرات خود را برای سازمان هواپیمایی کشوری ارسال نمایند.

پس از بررسی نظرات و نهایی شدن گزارش پایانی، این گزارش با هدف بهبود ایمنی و پیشگیری از رخدادهای مشابه، جهت اطلاع عموم منتشر خواهد شد.

در سالگرد این سانحه، بیانیه پیشرفت تحقیقات در اجرای استانداردهای ایکائو منتشر گردیده و به دو زبان فارسی و انگلیسی در بخش گزارشات دفتر بررسی سوانح و حوادث پرتال رسمی سازمان هواپیمایی کشوری به آدرس cao.ir قابل دسترسی است.