۰ نفر

الحاقیه تعیین تکلیف نیروهای حق‌التدریس ابلاغ شد

معلمان حق التدریس در یک قدمی استخدام؟

۱۵ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۲۰
کد خبر: 495530
معلمان حق التدریس در یک قدمی استخدام؟

وزارت آموزش و پرورش الحاقیه بخشنامه تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس را ابلاغ کرد و تکلیف معلمانی که اسناد مالی دریافت حقوق را نداشتند، مشخص شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، الحاقیه بخشنامه تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سوی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شد.

در این بخشنامه آمده است:‌ پیرو بخشنامه مورخ 15 آذر 99 با موضوع شیوه نامه قانون تفسیر الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی مصوب 15 اردیبهشت 99 مجلس شورای اسلامی، یک تبصره به جزء 2-6  بند (6) و یک بند به عنوان بند (16) به شیوه نامه مزبور الحاق می‌شود.

تبصره: در صورتی که مشمولین حق التدریس شاغل و دارای کد پرسنلی، امکان ارائه اسناد مالی دریافت حقوق از محل مشارکت‌های مردمی را نداشته باشند به شرط احراز همکاری آنها با آموزش و پرورش و دارا بودن سایر شرایط قانونی و تایید کارگروه منطقه و شهرستان و پذیرش مسئولیت قانونی صحت اطلاعات، در فهرست مشمولین تبدیل وضعیت قرار می‌گیرند؛ فهرست افراد مشمول این تبصره باید به تأیید کارگروه و مدیرکل استان برسد.

بند 16. به منظور حصول اطمینان از اجرای صحیح و عادلانه قانون و تضمین حقوق ذینفعان، کارگروه استانی موضوع شیوه نامه مزبور موظف است نسبت به دریافت شکایات و اعتراضات احتمالی افراد اقدام و با بررسی کامل مدارک و مستندات ارائه شده توسط شاکی و احراز شرایط قانونی، پرونده جهت بررسی نهایی و طرح در کمیته سرمایه انسانی وزارت متبوع به مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری ارسال شود.