۰ نفر

رییس مرکز مدیریت فوریت‌های پزشکی البرز اعلام کرد؛

آماده باش اورژانس البرز به علت آلودگی هوا

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۳۸
کد خبر: 494899
آماده باش  اورژانس البرز به علت آلودگی هوا

مهرداد بابایی خبرداد: که استمرار و افزایش آلودگی هوا سبب آماده باش امدادگران این مرکز در سراسر استان شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مهرداد بابایی شامگاه شنبه به خبرنگاران گفت: قرار گرفتن کیفیت هوای استان در وضعیت ناسالم سبب شده تا بیماران قلبی وگروه های حساس در مخاطره قراربگیرند و از این رو به تمام مردم توصیه می شود از سفرهای غیر ضروری به معابر خودداری کنند.

وی بیان داشت: طبق گزارش هواشناسی این وضعیت در روزهای آینده ادامه دارد و بر همین اساس امدادگران اورژانس برای خدمات رسانی به بیماران آماده هستند.

بابایی گفت : به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز پرهیز کرده و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

- همچنین به بیماران قلبی، تنفسی  توصیه می‌کنیم با عنایت به تهدید سلامتی آنها  توسط ویروس کرونا و آلاینده های هوا به صورت همزمان، از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.

رییس مرکز مدیریت فوریت های پزشکی البرز بیان داشت: استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری های تنفسی از جمله آسم و عفونت های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد که از شهروندان عزیز البرزی تقاضا داریم به توصیه ها و هشدارهایی که از طریق رسانه و یا فضاهای مجازی از سوی سازمان های ذیربط  اعلام می شود توجه کرده و توصیه ها را به کار گیرند.

وی تاکید کرد که کارشناسان فوریت های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات به بیماران و مصدومان از جمله بیماران کرونایی، در این روزها به شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند نیز خدمت رسانی می کنند.

گروه های پر خطر شامل سالمندان، کودکان، خانم های باردار و بیماران با بیماری های زمینه ای قلبی، تنفسی و ضعف سیستم ایمنی می باشند.

بابایی گفت :  مردم به منظور کاهش اثرات ناشی از آلودگی هوا استفاده از تغذیه سالم به ویژه میوه،  سبزی تازه و شیر لبنیات استفاده کنند، همچنین استفاده از ماسک های استاندارد ضروری است .

وی به مخاطرات ماسک ان ۹۵ فیلتر دار اشاره کرد و افزود: این نوع ماسک در انتقال سریع  ویروس کرونا تاثیر گذار بوده و استفاده از آن به مردم توصیه نمی شود.

هوای البرز از  هفته گذشته در وضعیت ناسالم تا اضطرار گرفته است.

بابایی در بخش دیگری از سخنانش گفت : کارشناسان واحد دیسپچ و ارتباطات اورژانس البرز هفته گذشته  پاسخگوی ۹ هزار و۴۸۶ مورد تماس تلفنی مردم بودند که به ۲ هزارو ۹۲۷ ماموریت انجامید.

۲۷۰ مورد از این ماموریت ها ترافیکی و ۲ هزار و ۶۵۷ مورد مربوط به حوادث غیرترافیکی بود.

در مجموع این ماموریت ها، ۲ هزار و ۴۶۵ نفر از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی البرز بهره بردند که از این بین، یک هزارو ۴۸۹   نفر در محل درمان شده و ۹۲۵ نفر به بیمارستان منتقل شدند.

همچنین در این مدت تکنسین های اورژانس البرز به ۱۶ ماموریت با تشخیص مسمومیت با گازمونوکسید کربن اعزام شدند که در مجموع ۳۰ مسموم داشت.

بابایی گفت : همچنین تعداد ماموریت با تشخیص اولیه کووید ۱۹ در هفته اخیر توسط سربازان خط مقدم مبارزه با کرونا ۲۳۸ مورد بود که این آمار از ابتدای شیوع کرونا در استان تا امروز به ۲۲ هزارو۷۷۰  ماموریت رسیده است.