۰ نفر

مرگ به دلیل تجویز غلط دارو! +عکس

۱۱ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۵۰
کد خبر: 494458
مرگ به دلیل تجویز غلط دارو! +عکس

همزمان با مرگ گوینده رادیو، خانواده وی از پزشک معالج او شکایت کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، آیناز امید گوینده ۱۵ ساله برنامه کودک رادیو زاهدان چند هفته قبل برای درمان جوش‌های صورتش به یک پزشک متخصص پوست مراجعه کرد، اما پس‌ از مصرف داروها به ‌دلیل از بین رفتن کبدش جان باخت.

 مادر این دختر با بیان اینکه از پزشک معالج وی شکایت کرده‌اند، گفت: دخترم از چهار پنج سالگی در برنامه کودک همراه با خودم در رادیو اجرا می‌کرد و صدای وی برای کودکان استان سیستان و بلوچستان بسیار آشنا بود، دخترم در سنین بالاتر نیز برنامه نوجوان را به مدت چهار سال اجرا می‌کرد.

وی با بیان اینکه دخترم هیچ بیماری‌ای نداشت و فقط از مدتی قبل پوستش جوش می‌زد، گفت: آیناز با خواهرش نزد دکتر پوست رفته بود، خواهر آیناز از دکتر خواسته بود که برایش آزمایش کبد بنویسد، اما دکتر گفته بود: «شما دکتر هستید یا من؟ من خودم بهتر می‌دانم و این دو مقوله با هم فرق می‌کند».

Nfml24QE3tfc

مادر آیناز افزود: دکتر برای دخترم قرص «پردنیزولون» و یک قرص دیگر را تجویز کرد و هر دو قرص دارای «کورتون» بود، ما نمی‌دانستیم کبد آیناز ضعیف بوده و برای کسی که کبدش ضعیف است، این قرص‌ها «سم» محسوب می‌شود.

مادر این دختر می‌گوید: دخترم حدود دو هفته قرص‌ها را مصرف کرد، اوایل دی یک روز صبح هنگام بیدار شدن از خواب‌، قدری خون داخل دهانش بود و من علتش را نمی‌دانستم.

وی افزود: من اداره بودم که به من گفتند فرزندم خون بالا آورده، بعدازظهر آن روز آنقدر دخترم خون بالا آورد که به کما رفت، ضریب هوشیاری او پایین آمد و دیگر به هوش نیامد.

مادر این دختر ۱۵ ساله گفت: به همین راحتی به خاطر یک اشتباه فرزندم را از دست دادم و دیگر صدای نازنین او را نمی‌شنوم، خیلی سخت است که قبول کنم دیگر او را نمی‌بینم.

وی با بیان اینکه همسرم از آن دکتر شکایت کرد و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی در اینجا نیز گفتند که در حال پیگیری پرونده هستیم، گفت: در بیمارستان اصلاً باورشان نمی‌شد که کبد دخترم آنقدر آسیب دیده و به گفته خودشان متلاشی شده است، می‌گفتند این دختر چه چیزی مصرف کرده؟ گمان می‌کردند بدون اطلاع من قرص مصرف کرده اما به آنها توضیح دادم که به غیر از آن دو قرص هیچ دارویی مصرف نکرده است.

وقتی آن قرص‌ها را به دکترها نشان دادم، چند دکتر تأیید کردند که این قرص‌ها به دخترم صدمه زده است، دکترها گفتند باید حتماً چند آزمایش دقیق از کبد دخترم گرفته و سپس این قرص‌ها تجویز می‌شد.‌