۰ نفر

وزیر کشور؛

انتخابات ریاست جمهوری در یک روز برگزار می‌شود

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۲۳
کد خبر: 492225
انتخابات ریاست جمهوری در یک روز برگزار می‌شود

وزیر کشور گفت: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دو روز بعید است چون قانون یک روز را برای برگزاری انتخابات در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیات دولت از تصویب طرح هوشمندی در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد و گفت: بر اساس این طرح کشور را به ۳ بخش قرمز، نارنجی و زرد تقسیم کردیم و برای هر کدام از شرایط یک سلسله تصمیماتی و یک سلسله اقدامات و برنامه‌هایی گرفته شده است.

وزیر کشور افزود:  وقتی که وزارت بهداشت هر دوشنبه وضعیت شهرستان‌ها را به ما اعلام می‌کند به صورت اتوماتیک و متناسب با آن وضعیت، استانداران می‌توانند شرایط را تعریف و مقررات را جاری کنند بنابراین ما تصمیمی را به صورت روزانه نخواهیم گرفت.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم‌گیری وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با توجه به ویروس کرونا اظهار کرد: ما در حال بررسی این مساله هستیم و از همه دستگاه‌ها کمک خواستیم که به ما نظر بدهند. علاوه بر این نمونه‌های کشورهای دیگر را هم که انتخابات خود را در همین شرایط کرونایی برگزار کرده‌اند، را بررسی می‌کنیم.

وی ادامه داد: نگرانی ما برای روز برگزاری رای‌گیری نیست چرا که در روز برگزار رای‌گیری به لحاظ قانونی می‌توانیم ساعت برگزاری انتخابات را در ابتدای صبح یکی دو ساعت افزایش دهیم چون از آن طرف در ساعت ۱۲ شب محدودیت داریم و هم اینکه می‌توانیم تعداد شعب را افزایش دهیم.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: نگرانی ما برای آن ۲۰ روزی است که باید تبلیغات و تجمع صورت گیرد و صحبت کنند این موضوع برای ما واقعا جای نگرانی دارد. بحث مشارکت برای ما بسیار مهم است و اگر این تجمعات شکل نگیرد ممکن است روی مشارکت اثر منفی بگذارد اگر شما هم به نتیجه‌ای رسیدید به ما اعلام کنید.

رحمانی‌فضلی در پاسخ به این سوال که اگر مصوبه‌ای که مجلس دارد به تایید شورای نگهبان برسد آیا وزارت کشور خود را همراه با این مصوبه می‌داند، اظهارکرد: ما هر مصوبه‌ای که قانون شود، آن را اجرا می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی ارائه پیشنهادی به وزارت کشور بر برگزاری انتخابات در ۲ روز، تصریح کرد: براساس قانون برگزاری انتخابات در یک روز انجام می‌شود و در قانون چنین چیزی که انتخابات در ۲ روز برگزار شود را نداریم.