۰ نفر

۱۰۲هزار میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش؛

سهم معلمان از بودجه سال آینده چقدر است؟!

۲۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۹
کد خبر: 490671
سهم معلمان از بودجه سال آینده چقدر است؟!

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ۱۰۲هزار میلیارد تومان در بودجه ۱۴۰۰ به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 102هزار میلیارد تومان در بودجه 1400 به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است، گفت: آنچه که ما نیاز داریم 128هزار میلیارد تومان است و از آنجا که 96 درصد به حقوق و مزایا اختصاص پیدا می‌کند مابقی به بازسازی و تجهیز اختصاص پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه تصریح کرد: 45 میلیارد تومان برای حقوق و مزایای پرسنل نوسازی اختصاص می‌دهیم اما از چهار هزار و 800 میلیارد تومان بقیه دو هزار میلیارد تومان از بودجه در قالب اوراق است و در صورتی که مجلس تصویب و در ردیف بودجه دیده شود قابل استفاده است.

وی با بیان اینکه امسال چهار هزار و 800 میلیارد تومان برای بحث ساخت مدارس باید بودجه در نظر بگیریم، تاکید کرد: قانونگذار در چند سال متوالی اجازه داده تا بهینه سازی کنیم؛ ما مولدسازی اموال آموزش و پرورش را در دستور کار قرار دادیم و هر استان برای آشنا شدن رویه اعلام کردیم سه نمونه برای آشنایی اجرایی کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه 100هزار و 476 ملک در اختیار دارد، افزود: این اداره بعد از وزارت کشاورزی در رتبه دوم قرار دارد در حالی که با این امکانات در شرایط سختی به سر می‌بریم و لازم است بودجه کافی در این زمینه اختصاص پیدا کند.