۰ نفر

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی؛

جمعیت شهرهای جدید تا یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر افزایش یافت

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳
کد خبر: 490198
جمعیت شهرهای جدید تا یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر افزایش یافت

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: جمعیت شهرهای جدید هم اکنون با برنامه ریزی های صورت گرفته به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده و در ۷ شهر به ۱۰۰ هزار نفر ارتقا پیدا کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حبیب الله طاهرخانی امروز در پنل آنلاین علمی واکاری تجربه CDS استراتژی‌های توسعه شهری در شهرهای جدید با موضوعیت شهر صدرا با بیان اینکه سیاست شهرهای جدید در سایر کشورها سیاست توسعه شهری است گفت: در قالب سیاست توسعه شهری ما سعی کرده ایم شقوق مختلف توسعه را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

وی ادامه داد: توسعه درون شهری و توسعه پیوسته شهرها و همچنین بحث توسعه مفصل در قالب شهرک‌ها و شهرهای جدید را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش‌هایی در این حوزه شروع شده و طرح‌هایی هم از کره جنوبی انجام داده ایم و این طرح‌ها را مورد تصویب قرار داده ایم.

وی با اشاره به اینکه اصلی ترین سیاست ما در شهرهای جدید توسعه شهری به ویژه بعد از انقلاب بوده است گفت: هم اکنون حدود ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در مجموعه شهرهای جدید زندگی می‌کنند و هم اکنون جمعیت ۷ شهر جدید به حدود ۱۰۰ هزار نفر رسیده است.