۰ نفر

وزیر بهداشت انگلیس خبر داد؛

شناسایی گونه جدیدی از کرونا

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۴۹
کد خبر: 489916
شناسایی گونه جدیدی از کرونا

وزیر بهداشت انگلیس از شناسایی ویروس کرونا با شیوع سریعتر از نمونه‌های قبلی در بخش‌هایی از این کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزیر بهداشت انگلیس دوشنبه از یافت شدن نوع جدید ویروس کرونا با  قدرت شیوع سریع‌تر در این کشور خبر داد.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «بی‌بی‌سی» «مت هانکوک» وزیر بهداشت انگلیس گفت که دستکم ۶۰ مقام محلی مختلف در انگلیس، عفونت‌هایی را که بر اساس گونه جدید کرونا ایجاد شده ثبت کرده‌اند.

وزیر بهداشت انگلیس به نمایندگان مجلس عوام این کشور گفته که نوع جدیدی از ویروس کرونا شناسایی شده که ممکن است شیوع سریع تری داشته باشد. وی گفت که به سازمان جهانی بهداشت در این زمینه  اطلاع رسانی شده است.

وی در مجلس عوام به نمایندگان مجلس گفت که طی روزهای گذشته  در سراسر «لندن»، «کنت» و مناطقی از «اسکس» و «هرتفوردشایر» افزایش شدید ابتلا به کرونا مشاهده شده ، با این حال هیچ دلیلی وجود ندارد نیست که این ویروس بیماری شدیدتری ایجاد می‌کند یا واکسن بر آن تاثیر ندارد . وزیر بهداشت انگلیس بر لزوم اقدام سریع برای کنترل این بیماری کشنده حین تزریق واکسن کرونا خبر داد.

آمریکا همچنان بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن هند با ۹ میلیون و ۸۸۴ هزار و ۷۱۶ مورد ابتلا و ۱۴۳ هزار و ۳۹۳ مورد فوتی و برزیل با ۶ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۹۹۰ مورد ابتلا و ۱۸۱ هزار و ۴۱۹ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.