۰ نفر

با ثبت ۱.۶ میلیون قربانی؛

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۷۱میلیون نفر گذشت

۲۳ آذر ۱۳۹۹، ۸:۱۸
کد خبر: 489377
شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۷۱میلیون نفر گذشت

برآوردهای آماری از سراسر جهان نشان می‌دهد همزمان که تعداد کل افراد مبتلا به ویروس کرونا از هفتاد و دو میلیون نفر عبور کرده، شمار بهبود یافتگان از این بیماری نیز از ۵۰ میلیون نفر گذشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، شمار مبتلایان به بیماری همه گیر کرونا در سرتاسر جهان روز شنبه از رقم ۷۱ میلیون نفر گذشت.

طبق آمار رسمی جهانی، شمار کل قربانیان به این بیماری در جهان نیز به رقم ۱.۶ میلیون نفر رسید. تعداد بهبودیافتگان نیز رقم ۴۵.۷ میلیون نفر اعلام شد.

از سوی دیگر، ایالات متحده روز شنبه رکورد ۱۶ میلیون مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را ثبت کرد و نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به این بیماری نیز در این کشور به رقم ۳۰۰ هزار نفر نزدیک شد.

این در حالی است که واکسن کرونای ساخت شرکت فایزر شامگاه جمعه از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا تأیید شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با اعلام خبر تأیید واکسن کرونا از سوی سازمان غذا و داروی این کشور در پیامی توئیتری به مردم آمریکا وعده داد که واکسیناسیون در عرض کمتر از ۲۴ ساعت آغاز خواهد شد.

اما «گوستاو پرنا» ژنرال ارتش آمریکا روز شنبه اعلام کرد که نخستین محموله واکسن‌ها روز دوشنبه در ۱۴۵ محل در سرتاسر این کشور توزیع می‌شود.

الباقی ۶۳۶ محل تحویل واکسن کرونا که بر اساس ایالات و مناطق آمریکا انتخاب می‌شوند، روزهای سه شنبه و چهارشنبه این واکسن را دریافت خواهند کرد.