۰ نفر

معاون رییس جمهور خبر داد؛

بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی برای کمک به مراکز فرهنگی

۲۰ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴
کد خبر: 488784
بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی برای کمک به مراکز فرهنگی

معاون رییس جمهور گفت: در ابتدای هفته جاری با مشورت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی برای کمک به مراکز فرهنگی، قرآنی و ناشران تصویب شده که بزودی اجرا می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، محمد نهاوندیان پیش از ظهر امروز و در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم در جمع خبرنگاران با اشاره به آسیب‌هایی که شیوع کرونا به بخش‌های مختلف اقتصادی کشور وارد کرده است گفت: بیشترین آسیب را بخش‌های گردشگری، خدمات و اصناف دیده‌اند که دولت در مقاطع مختلف بسته‌های حمایتی را برای این گروه‌ها تدارک و اجرا کرده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به عملکرد استان قم در جذب تسهیلات کرونایی گفت: استان قم با اهتمامی که داشته‌اند توانسته در جذب اعتبارت تبصره ۱۸ رتبه دوم و در جذب تسهیلات کرونایی رتبه سوم قرار گیرند.

وی افزود: برابر گزارش مسئولین استان قم ۲۲ واحد تولیدی در ماه‌های اخیر احیا و چرخه تولید بازگشته است.

نهاوندیان با اشاره به مشکلاتی که در ایام کرونایی برای حوزه هنر و نشر ایجاد شده است گفت: در ابتدای این هفته نیز با مشورت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته‌های حمایتی و تسهیلاتی برای کمک به مراکز فرهنگی، قرآنی و ناشران تصویب شده که بزودی اجرا می‌شود.

وی افزود: در جلسه امروز در حوزه‌های آب بخش صنعت و مشکلات صنعت کفش و همچنین مسائل مربوط به تأمین اجتماعی و حتی واگذاری بخشی از اختیارات به منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم مطالبی مطرح شد که ما برای حل آنها در دولت پیگیری خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ضرورت تکمیل زنجیره ارزش افزوده در بخش تولید از بی توجهی به این مقوله در گذشته انتقاد کرد و گفت: باید زنجیره ارزش افزوده و فرآوری مواد اولیه در همه بخش‌ها را تکمیل کنیم اما در گذشته توجه ویژه به سرمایه گذاری در این بخش نشده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی و صنعت معدن و تجارت اهتمام ویژه‌ای به مقوله فرآوری دارند اما این بخش به سرمایه گذاری نیاز دارد که می‌توان از ظرفیت سرمایه گذاری خارجی استفاده کرد.