۰ نفر

صدرنشینان اکران آنلاین؛

فیلم‌های پرمخاطب چقدر فروختند؟

۱۸ آذر ۱۳۹۹، ۸:۰۴
کد خبر: 488065
فیلم‌های پرمخاطب چقدر فروختند؟

حدود یک‌سال از ورود کرونا به کشور گذشت و در این ماه‌ها بارها گزارش‌هایی درباره آسیب این ویروس به بازارهای هنری منتشر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ سالن‌های سینما تقریبا در تمام این ماه‌ها تعطیل بوده‌اند و تنها چراغ روشن؛ اکران آنلاین فیلم‌ها بوده است. هرچند اکران آنلاین که ۸ ماه از عمرش می‌گذرد آنقدرها موفق نبوده و نتوانسته مردم را با خود همراه کند اما باز در این اوضاع همین چراغ کم‌سو که روشن مانده غنیمت است. تا حالا ۲۶ فیلم به این شیوه به نمایش درآمده‌اند و قیمت‌گذاری بلیت فیلم «خروج» که اولین فیلمی بود که به‌صورت آنلاین اکران شد ۱۲ هزار تومان تعیین شد اما قیمت فیلم «طلا» به ۱۵ هزار تومان رسید و از آغاز نمایش فیلم سوم آنلاین یعنی «خوب، بد، جلف ۲» قیمت بلیت‌ها به‌صورت ثابت ۲۰ هزار تومان باقی ماند.

در میان صدرنشینان فروش آنلاین «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» که بخش دوم فیلم سینمایی خوب، بد، جلف بود در صدر پرفروش‌های اکران آنلاین قرار گرفته تا در این بخش هم باز یک فیلم کمدی صدرنشین باشد.  این فیلم در مجموع یک ماه اکران آنلاین ۵۷۸/ ۲۱۲ بلیت به مبلغ ۲۰ هزار تومان فروخته که در مجموع به فروش ۴ میلیارد و ۲۵۱ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسیده است.  این فیلم با بازی پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد، ستاره پسیانی و علی اوجی درباره گروهی ضدانقلاب است.  ریاست این گروه برعهده دکتر مدنی با بازی فرهاد آئیش و زیرنظر دونالد ترامپ است که ماموریتی به فربد با بازی حامد کمیلی در ایران محول می‌شود که افرادی را به‌عنوان گروه فیلم‌برداری به ایران بفرستد.  در آنجا پژمان جمشیدی و سام درخشانی به‌عنوان بازیگرهای فیلم ارتش سری انتخاب می‌شوند.  فربد سعی در انجام عملیات دارد اما پژمان و سام تقریبا همه چیز را به هم می‌ریزند و...

زیرنظر دیگر فیلم کمدی به کارگردانی مجید صالحی دومین فیلم پرفروش اکران آنلاین است که پس از ۲ ماه نمایش در سینماهای کشور اکران آنلاین خود را آغاز کرد و با فروش ۱۴۳,۷۲۹ بلیت به مبلغ ۲۰ هزار تومان در مجموع به فروش ۲ میلیارد و ۸۷۴ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید و به جایگاه دوم این گونه اکران رسید. رضا عطاران، امیر جعفری، آزاده صمدی، مهران احمدی، رضا پرستش، سروش جمشیدی، علیرضا استادی، امیر نوری، سیاوش مفیدی، سیدعلی صالحی، مصطفی راد، عباس جمشیدی‌فر و سامیه لک بازیگران این فیلم سینمایی هستند که در خلاصه داستان‌ آن آمده است: خانم‌ها! آقایان! مراقب باشید؛ همه جا «زیر نظر» است!

فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا که با بلیت ۱۲ هزار تومان آنلاین اکران شد نیز در نهایت توانست ۱۵۴۸۲۰ بلیت آنلاین بفروشد که در مجموع فروش خود را به یک میلیارد و ۸۵۷ میلیون و ۸۴۰ هزار تومان رساند. فرامرز قریبیان، پانته آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور و کامبیز دیرباز بازیگران فیلم سینمایی خروج هستند که در خلاصه داستان آن آمده است: خروج زندگی گروهی پنبه‌کاران شهرستانی را روایت می‌کند که محصولاتشان بر اثر بارش شدید باران آسیب دیده و وعده‌های مسوولان که به آنها داده شده، پوچ درآمده است.  این گروه تصمیم می‌گیرند برای اعتراض به وضعیتشان نزد هیات دولت در نهاد ریاست جمهوری بروند.

فیلم سینمایی «طلا» به کارگردانی و نویسندگی پرویز شهبازی و تهیه‌کنندگی رامبد جوان و محمد شایسته نیز دیگر فیلم اکران‌آنلاین بود که با فروش ۷۴۶/ ۱۲۶ بلیت در جایگاه چهارم فیلم‌های پرفروش اکران آنلاین قرار گرفت. این فیلم با قیمت بلیت ۱۵ هزار تومان در مجموع یک ماه نمایش یک میلیارد و ۹۰۱ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان فروخت.  نگار جواهریان، هومن سیدی، طناز طباطبایی، هدی زین‌العابدین، مهرداد صدیقیان، احترام برومند، ‌هامون سیدی، فاطمه مرتاضی و هلسا ذوالفی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان فیلم طلا آمده است: راهی برای پولدارشدن، خسته از نگاه تحقیرآمیز دور و بری‌ها، احساس تباهی از کارکردن برای دیگران؛ اینها دلایلی است که سه نفر را به هم وصل کرده تا یک کار و کاسبی راه بیندازند.

پنجمین فیلم پرفروش اکران آنلاین زن‌ها فرشته‌اند ۲ به کارگردانی آرش معیریان است که با ۳۸۲/ ۷۸ بلیت به فروش یک میلیارد و ۵۶۷ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان رسیده است.

فیلم سینمایی لتیان با بازی امیر جدیدی، پریناز ایزدیار، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی‌فر و سارا بهرامی نیز با ۹۱۱/ ۵۴ بلیت در جایگاه ششم با فروش یک میلیارد و ۹۸ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان قرار گرفت.

همچنین فیلم‌های بی‌حسی موضعی ساخته حسین مهکام با بازی پارسا پیروزفر، سهیل مستجابیان، باران کوثری، حسن معجونی و حبیب رضایی با توزیع ۶۷۵/ ۴۳ بلیت و فروش ۸۷۳ میلیون تومان، حکایت دریا به کارگردانی بهمن فرمان‌آرا با توزیع ۹۰۷/ ۳۸ بلیت و فروش ۷۷۸ میلیون تومان، بنفشه آفریقایی ساخته مونا زندی‌حقیقی با بازی فاطمه معتمدآریا با توزیع ۳۴۶/ ۳۸ بلیت و فروش ۷۶۶ میلیون تومان و کشتارگاه ساخته عباس امینی و بازی مانی حقیقی، امیرحسین فتحی و باران کوثری با توزیع ۴۹۸/ ۳۷ بلیت و فروش ۷۴۹ میلیون تومان در رده هفتم تا دهم پرفروش‌های اکران آنلاین قرار گرفته‌اند.

از دیگر فیلم‌های پرفروش‌ می‌توان به هفت و نیم با توزیع ۵۵۸/ ۳۵ بلیت و فروش ۷۱۱ میلیون تومان، ایستگاه اتمسفر با توزیع ۴۱۱/ ۳۰ بلیت و فروش ۶۰۸ میلیون تومان، تیغ و ترمه با توزیع ۲۹۸۸۹ بلیت و فروش ۵۹۷ میلیون تومان، روزهای نارنجی با توزیع ۲۹۵۹۹ بلیت و فروش ۵۹۱ میلیون تومان و بهت با توزیع ۲۲۶۵۶ بلیت و فروش ۴۵۳ میلیون تومان اشاره کرد.  فیلم‌های رده شانزدهم تا بیست و ششم جدول فروش‌های اکران آنلاین به ترتیب فیلم‌های دوئت، پسرکشی، حمال طلا، گیلدا،‌ هایلایت، تا ابد، نرگس مست، سازهای ناکوک، مهمانخانه ماه نو، قتل عمد و جایی برای فرشته‌ها نیست هستند.

درحال‌حاضر نیز سه فیلم ناگهان درخت به کارگردانی صفی یزدانیان، جمشیدیه ساخته یلدا جبلی و سراسر شب به کارگردانی فرزاد موتمن به‌صورت آنلاین در

«وی او دی»‌ها درحال اکران هستند که هنوز میزان بلیت‌های فروخته شده آنها مشخص نشده است.