۰ نفر

تنفس هوای مطلوب در پایتخت

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۸
کد خبر: 487504
تنفس هوای مطلوب در پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وزش باد موثر و بارش باران باعث شده است کیفیت هوا امروز (۱۶ آذرماه) در بیشتر مناطق پایتخت در محدوده قابل قبول قرار بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، وزش باد مؤثر و بارش باران تا صبحگاه امروز (۱۶ آذر ماه) باعث شده است با وجود افزایش ترافیک، کیفیت هوای پایتخت در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد.

تداوم این شرایط جوی طی روز باعث پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد و به‌تبع آن کیفیت هوا در وضعیت مطلوب باقی خواهد ماند. با حاکمیت جو ناپایدار همراه با بارش باران و وزش باد تا اواخر وقت پیش‌بینی می‌شود از غلظت آلاینده‌های ناشی از تردد خودروها کاسته شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد.

صبح فردا (۱۷ آذر ماه) در مناطق پرتردد کاهش کیفیت هوا دورازانتظار نخواهد بود که عمدتا به‌ دلیل کاهش تندی باد و تجمع ذرات معلق ناشی از ترافیک صبحگاهی است.

افزایش تندی باد و احتمال رگبار پراکنده در برخی ساعات بعدازظهر پراکندگی آلاینده‌ها را به‌دنبال خواهد داشت. با وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (۱۷ آذر ماه) پیش‌بینی می‌شود کیفیت هوای بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار بگیرد. هرچند با افزایش ترافیک شامگاهی احتمال می‌رود در برخی مناطق پرتردد برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را شاهد باشیم.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته « ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون » با میانگین ۱۰۰ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۷ است‌ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.