۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

ممنوعیت استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها

۱۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۸
کد خبر: 487359
ممنوعیت استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها

مدیر نظارت بر آزمایشگاه‌های تشخیص طبی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ممنوعیت استفاده از تست سریع covid-۱۹ در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید محمدرضا یثربی ضمن بیان این مطلب گفت: استفاده از تست سریع کرونا در بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی ممنوع است و در این مراکز باید حتما از روشPCR استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: با آغاز توزیع کیت سریع تشخیص کرونا در کشور، این تست فقط در پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی به منظور غربالگری استفاده می‌شود و مردم به بیمارستان‌ها و آزمایشگاه های خصوصی و دولتی مراجعه نکنند.

یثربی تاکید کرد: با توجه به اینکه کاربرد مهم این تست برای غربالگری بیماری کرونا است. به همین دلیل استفاده از آن در مراکز درمانی لزومی نداشته و در صورت استفاده، تذکرات و برخوردهای قانونی از سوی معاونت درمان ‌صورت می‌گیرد.

رییس اداره امور آزمایشگاه‌های معاونت درمان، با اشاره به این که پاسخ این تست ظرف مدت زمان ۲۰ دقیقه مشخص می‌شود، افزود: نتیجه منفی این آزمایش احتمال بیماری فعال را به طور کامل منتفی نمی‌کند و در صورت مثبت شدن، انجام آزمایش تاییدی تشخیص مولکولی خصوصا برای افراد علامت دار توصیه می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، یثربی با بیان اینکه برای انجام این تست از نمونه نازوفانکس استفاده می‌شود، تشخیص سریع در بیماران علامت دار مشکوک به ابتلا به کووید -۱۹، تشخیص عفونت در افراد بی علامت که سابقه تماس با بیمار مبتلا به کووید-۱۹ را داشته باشد(contact tracing) و بررسی همه گیری مشکوک در اجتماعات کوچک را از مهمترین کاربردهای این تست برشمرد.