۰ نفر

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی خبر داد؛

سرد تر شدن هوا از فردا

۱۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۹:۲۶
کد خبر: 487117
سرد تر شدن هوا از فردا

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به فعالیت سامانه بارشی فعلی در برخی مناطق، گفت: روز یکشنبه ۱۶ آذر به شدت بارش‌ها افزوده می شود و غیر از جنوب سیستان و بلوچستان، در اغلب مناطق کشور بارندگی داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: روز آینده در برخی مناطق فارس، ارتفاعات کرمان، شمال خلیج فارس و بوشهر بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا همچنین بارش باران و بارش پراکنده برف در مناطق کوهستانی در استان‌های گیلان، مازندران، شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی و خراسان شمالی و سمنان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: روز آینده ۱۵ آذر گستره بارش‌ها بخش‌هایی از استان های همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان، جنوب ایلام و شمال چهارمحال و بختیاری را نیز در بر می‌گیرد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز یکشنبه ۱۶ آذر به شدت بارش‌ها افزوده می شود و غیر از جنوب سیستان و بلوچستان، در اغلب مناطق کشور بارندگی داریم.

اصغری افزود: بارش در مناطق جنوبی کشور روز یکشنبه همراه با رعد و برق و در مناطق سردسیر و کوهستانی شمال غرب و غرب شمال شرق و همچنین ارتفاعات و دامنه‌های البرز و زاگرس به شکل برف است.

وی بیان کرد: شدت بارش‌ها روز یکشنبه در استان‌های فارس، بوشهر، کرمان، شرق خوزستان، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد است.

اصغری گفت: روز دوشنبه ۱۷ آذر فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور، استان‌های ساحلی خزر و بخش‌هایی از مرکز کشور خواهد بود؛ همچنین در استان‌های واقع در شمال غرب، ارتفاعات و دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز سه شنبه ۱۸ آذر بارش باران در سواحل غربی خزر ادامه دارد و در برخی مناطق سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق هرمزگان و جنوب خراسان جنوبی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: از شنبه تا دوشنبه دمای هوا به طور محسوسی در سطح کشور به ویژه در نیمه شمالی کاهش می‌یابد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: امروز و فردا شمال خلیج فارس، روز دوشنبه شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و از امروز تا یکشنبه غرب دریای خزر مواج است.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت آسمان بیان کرد: آسمان تهران روز آینده نیمه ابری همراه با مه رقیق و غبار محلی پیش‌بینی می‌شود، همچنین در برخی ساعات بارش پراکنده در تهران خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۱۰ و ۰۵ درجه خواهد بود، همچنین روز یکشنبه آسمان تهران ابری و مه آلود همراه با بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

اصغری گفت: فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۳۰ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای ۴ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.