۰ نفر

در جمع خبرنگاران؛

وزیر آموزش و پرورش: آموزش مناطق نارنجی غیرحضوری است

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۰۶
کد خبر: 486761
وزیر آموزش و پرورش: آموزش مناطق نارنجی غیرحضوری است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در مناطق نارنجی فعالیت آموزشی به صورت غیرحضوری خواهد بود اما مدارس باحضور مدیر و حداقل کادر اجرایی فعال و بر فرآیند آموزش های حضوری نظارت خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن حاجی میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آینده جامعه در مدارس امروز ساخته می شود و دانش آموزان امروز مدیران بخش های مختلف فردای جامعه هستند و عرصه فرهنگی و اقتصادی جامعه را می سازند، بنابراین هرچقدر دانش آموزان سالم تر و توانمندتری داشته باشیم، می توانیم جامعه سالم تری داشته باشیم.

وی پدیده اعتیاد را یکی از خطرات تهدید کننده دانش آموزان برشمرد و افزود: هر چند آمار اعتیاد در مدارس نسبتا پایین است اما خطر بسیار بزرگی است. بنابراین طرح یاریگران زندگی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش با هدف افزایش آگاهی و توانمندی والدین، طراحی و در حال اجرا است و درحال حاضر به دلیل ملاحظات بهداشتی در شرایط کرونایی این طرح در بستر شبکه شاد ارائه می شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بخش مهم طرح یاریگران زندگی دانش آموزان هستند که در آن گروه هم‌سالان از یکدیگر مراقبت می کنند و آگاهی هایی را دریافت می کنند تا بتوانند به دوستانشان کمک کنند.

حاجی میرزایی گروه هم‌سالان را در مصونیت دانش آموزان در برابر آسیب ها، مهم و کمک کننده به تحقق اهداف دانست و اضافه کرد: محتوایی  در این زمینه تولید شده و در کانال های شبکه شاد بارگذاری شده است و در اختیار دانش آموزان تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.