۰ نفر

تجربیات ۱۵ سال همکاری با شرکت‌های پیمانکاری نظافت صنعتی، در گفتگو با محمد قهرمانی و مجتبی میرمبینی

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰
کد خبر: 486580
تجربیات ۱۵ سال همکاری با شرکت‌های پیمانکاری نظافت صنعتی، در گفتگو با محمد قهرمانی و مجتبی میرمبینی

با توجه به گستردگی فضاهای شهری و پیشرفته شدن زندگی صنعتی، لزوم استفاده از دستگاه‌های نظافت صنعتی موردی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

به همین خاطر است که روش‌های نظافت سنتی که قبلا به سختی توسط پرسنل نظافتی انجام می‌شد و به خاطر سختی و استهلاک بالای این کار برای پرسنل مشکلات فیزیکی به دنبال داشت، امروزه به آسانی با استفاده از روش‌های صنعتی و ماشین‌آلاتی همچون انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی مثل انواع کف شوی صنعتی، مکنده‌ها و انواع بخارشوی صنعتی، مدل‌های مختلف اسکرابر و... که برای انجام این کار طراحی شده‌اند انجام می‌شود. خوشبختانه امروزه صنایع بسیاری برای امر نظافت مجموعه‌های خود به شرکت‌های پیمانکاری مخصوصی که برای نظافت صنعتی وجود دارند مراجعه می‌کنند، تا هم مشکل روزمره نظافت خود را به اصولی‌ترین شکل رفع کنند و هم در هزینه‌هایشان به طرز چشم‌گیری صرفه‌جویی کنند. برای آشنایی بیشتر با شیوه کار شرکت‌های پیمانکاری نظافت صنعتی، با دو تن از باتجربه‌ترین مهندسان فعال در این زمینه که بیش از ۱۵ سال سابقه مشاوره و فروش انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی در رزومه‌شان به چشم می‌خورد، به گفتگو نشسته‌ایم. مهندس مجتبی میرمبینی و مهندس محمد قهرمانی هر دو از حرفه‌ای‌ترین و باتجربه‌ترین مشاوران و کارشناسان فروش دستگاه‌های نظافت صنعتی مختلف هستند که از طریق شرکت نوین پاک پاسخگوی نیاز صاحبان صنایع مختلف به انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی همچون زمین شوی صنعتی، کف شوی صنعتی، انواع اسکرابر برقی و باطری‌دار و... هستند.

  • جناب آقای مهندس قهرمانی برای ما در مورد برون‌سپاری نظافت صنعتی به شرکت‌های پیمانکاری توسط ارگان‌ها و صنایع مختلف، و همچنین در مورد اهمیتی که این موضوع برای نظافت حرفه‌ای محیط دارد بگویید.

در سال‌های گذشته بسیاری از سازمان‌ها و ارگان‌ها مثل بانک‌ها، بیمارستان‌ها، کارخانجات و حتی بسیاری از دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی و مجتمع‌های تجاری و مسکونی به این نتیجه دست یافته‌اند که گسترش سازمان در حوزه‌های غیرتخصصی و به کارگیری افرادی که به صورت مستقیم تخصص مرتبط با فعالیت مجموعه ندارند امتیاز مثبتی محسوب نمی‌شود و از کارایی کلی سازمان کم می‌کند؛ در نتیجه بهتر است که کارهایی از این دست را به شرکت‌هایی واگذار کنند که آن را به طور تخصصی و با کیفیتی بالا انجام می‎‌دهند. به این ترتیب با برون‌سپاری کارها در زمینه‌هایی همچون منابع انسانی، نظافت، تشریفات و... کارهای غیرتخصصی خود را به حداقل رسانده و در نتیجه کارهای تخصصی خود را با راندمان بسیار بالاتری انجام می‌دهند. در واقع تمرکز مدیریت یک مجموعه بر امور تخصصی در حیطه کاری خود و برون‌سپاری کارهای متفرقه به شرکت‌های پیمانکاری موجب تحولی شگرف در ساختار این نهادها و رسیدن به بهره‌وری بیشتر در هر دو زمینه می‌شود. لازم به ذکر است که صحبت بنده در مورد برون‌سپاری قسمتی از کارهای یک سازمان است که با کمک پیمانکارانی خارج از آن سازمان به نحوی بهتر قابل انجام است و تاثیری منفی در بحث اشتغال‌زایی نداشته و حتی باعث اثر مثبت در اشتغال‌زایی شرکت‌های خصوصی کشور نیز می‌شود. از مزایای دیگر این کار می‌توان به ارزیابی دقیق سازمان‌ها، همراه با گزینه‌های انتخابی بیشتر اشاره کرد. یکی دیگر از مزیت‌های این کار نیز استفاده از منابع انسانی و فنی شرکت‌های پیمانکاری و صرفه‌جویی در هزینه‌های کلی یک سازمان است، که مدیران شرکت‌ها با برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت خوب خود می‌توانند با صرف هزینه کمتر، راندمان کاری بالاتری را در آن حوزه بخصوص داشته باشند.

بنده در حوزه کاری خودم یعنی نظافت صنعتی برای شما مثالی می‌زنم. وقتی یک سازمان مثل کارخانه، بیمارستان یا هر مجموعه‌ی دیگری بخواهد کارهای نظافتی خود را به شرکتی دیگر واگذار کند، بین شرکت‌های فعال موجود در زمینه مذکور مناقصه برگزار می‌کند و شرکت‌های پیمانکاری با توجه به سابقه کاری حرفه‌ای، گریدبندی، تجهیزات، نیروی انسانی متخصص و دیگر شرایط و امکاناتی که دارند وارد مناقصه می‌شوند. طبق روند مناقصه‌ها، بهترین‌های هر حوزه برای برنده شدن در مناقصه مجبورند پیشنهاداتی با بالاترین امتیاز و قیمت‌های رقابتی ارائه بدهند که حتما به نفع سازمان برگزارکننده مناقصه و کارفرما است. حال فرض کنید سازمان برگزارکننده مناقصه خود قادر یا مایل به تهیه‌ی دستگاه‌های نظافتی صنعتی مثل اسکرابر، کف شوی صنعتی یا انواع زمین شوی صنعتی نباشد، ولی وقتی که در حال برون‌سپاری این کار است می‌تواند پیمانکار را متعهد به استفاده از بهترین دستگاه‌های نظافتی مثل اسکرابر، زمین شوی صنعتی، یا انواع کف شوی صنعتی و دیگر تجهیزات حرفه‌ای و تخصصی در این زمینه کند، و پیمانکار نیز طبق وظیفه‌ای که دارد موظف است به جای روش سنتی از دستگاه‌های نظافت صنعتی پیشرفته همچون اسکرابر هایی مناسب برای فضای کار موردنظر، زمین شوی صنعتی مورد نیاز برای فضای کار، دستگاه‌های کف شوی صنعتی پیشرفته، انواع بخارشوی صنعتی، یا مکنده صنعتی و ... برای نظافت سطوح مورد نظر کارفرما استفاده کند. البته این روش صنعتی و دستگاه‌های حرفه‌ای علاوه بر رسیدن کارفرما به نظافت استاندارد، باعث صرف زمان کمتر برای پرسنل شرکت پیمانکاری و بازدهی بیشتر هم می‌‌شود.

  • جناب مهندس قهرمانی شما و همکارانتان در مجموعه نوین پاک به جز فروش دستگاه‌های نظافت صنعتی به سازمان‌های مختلف، به آنها برای برون‌سپاری نظافت صنعتی مجموعه یا شرکت مورد نظر و همچنین به پیمانکاران در مورد شرکت در مناقصات نیز مشاوره می‌دهید. لطفا در این مورد هم توضیحاتی را برای خوانندگان عزیز ارائه بفرمایید.

بله ما به دلیل سابقه چندین ساله کارمان و همچنین افتخار همکاری با سازمان‌ها و شرکت‌های پیمانکاری بسیار، توانسته‌ایم تجربه پروژه‌های مثبت زیادی در این زمینه به دست آوریم که مطمئناً این تجربیات مورد استفاده هر دو طرف یعنی پیمانکاران و کارفرمایان خواهند بود. ما در کارمان صداقت و امانتداری را سرلوحه و شعار خود قرار داده‌ایم و خوشبختانه در راستای عملکرد مثبت مجموعه نوین پاک طبق این شعار، با شرکت‌های پیمانکاری و کارفرمایان زیادی نیز تجربه همکاری مستمر و جدی داشته‌ایم و برای مشاوره و همکاری در خدمت دیگر کارفرمایان و پیمانکاران گرامی نیز هستیم. ما به خاطر تخصص به‌روز خود در مورد انواع تجهیزات نظافت صنعتی و مدل‌های مختلف دستگاه‌ها از انواع کمپانی‌ها، قادریم مشاوره‌های مفید و نتیجه‌بخشی را به این عزیزان ارائه کنیم. مواردی همچون اینکه با توجه به فضای مورد نظر کارفرمایان و پیمانکاران گرامی، بهتر است از چه نوع زمین شوی صنعتی، کف شوی صنعتی یا اسکرابر استفاده کنند، یا بهتر است از زمین شوی صنعتی سرنشین دار استفاده شود یا زمین شوی صنعتی دستی و... . همچنین در مورد انواع اسکرابر، کف شوی صنعتی، مکنده‌ها و... هم همینگونه است. ما همچنین در جهت پاسخگویی همه جانبه به این عزیزان، در زمینه دیگر تجهیزات نظافتی جانبی مانند انواع شوینده و سطل حمل پسماندها، لباس و کفش کار نیز قادر به ارائه مشاوره به شرکت‌های پیمانکاری و سازمان‌ها و مراکز هستیم. در مجموعه نوین پاک ما در مبحث آموزش نیز شرایط ویژه‌ای را مهیا کرده‌ایم تا از ابتدای تهیه دستگاه‌های نظافت صنعتی، نحوه‌ی درست کار کردن با آن به فرد یا پیمانکار مربوطه آموزش داده شود. همانطور که می‌دانید اموری چون ارائه خدمات پس از فروش، تامین تجهیزات جانبی، و انجام خدمات پشتیبانی به موقع و فوری نیز در این زمینه بسیار مهم است که خوشبختانه ما در این مورد نیز عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم. در واقع دید کلی ما فقط فروش دستگاه‌های نظافت صنعتی نیست، هدف ما این است که کارفرما و پیمانکار ما را به عنوان مشاوری همراه، حرفه‌ای و امین در کنار خود ببینند، چرا که متاسفانه بسیاری از شرکت‌های تامین‌کننده به دلیل نداشتن اطلاعات و تخصص کافی و عدم اشراف به کار در این حوزه نتوانسته‌اند همکاری رضایت‌بخشی با پیمانکاران گرامی داشته باشند و به خاطر حساسیت بالای چنین پروژه‌هایی که در صورت عدم تعهدات پیمانکار وی را دچار مشکلات حقوقی می‌کند، نتوانسته‌اند در خصوص کیفیت تجهیزات و خدمات پس از فروش خدمات مناسبی را به ایشان ارائه کنند. در نتیجه بعضی پیمانکاران به خاطر عدم پشتیبانی مناسب از جانب تامین‌کنندگان غیرحرفه‌ای، درگیر مسائل و مشکلات حقوقی قرارداد شده‌اند که این موضوع موجب متحمل ضرر شدن پیمانکار و حتی کارفرما شده است. بنده، خدا را شاکرم که در چندین سال خدمتم در همکاری بین شرکت نوین پاک با پیمانکاران و کارفرمایان گرامی که همراه ما بوده‌اند هیچگونه خللی وارد نشده است و ما همواره بهترین عملکرد را داشته‌ و همواره همچون همراهی دلسوز در کنار این عزیزان بوده‌ایم.

  • بسیار عالی. پس بد نیست کمی هم در مورد دستگاه‌های نظافتی که بوسیله شرکت‌های پیمانکاری برای نظافت صنعتی در محیط مورد استفاده قرار می‌گیرند، بگویید تا دوستان علاقمند آشنایی بیشتری با این دستگاه‌ها پیدا کنند.

انواع دستگاه‌های نظافتی بسته به نوع محل و فضای مورد نظر و همچنین نوع پیمان فرق می‌کند. مثلا در یک مناقصه‌ی تنظیف، بحث پیمان پیرامون محل و فضای هتل و مهمانسرا و کمپ مربوط به آن است. در این شرایط دستگاه‌‌هایی مثل اسکرابر یا کف‌شوی صنعتی، بخار شوی، مبل شوی، مکنده موکت شوی و همراه با آنها ترولی از دستگاه‌ها و وسایلی هستند که بیشتر استفاده می‌شوند. اما در پیمان نظافتی فضاهای اداری و دیگر سازمان‌ها، انواع  اسکرابر یا زمین شوی صنعتی دستی یا  زمین شوی صنعتی سرنشین دار، انواع کف شوی صنعتی، بخار شوی، مکنده، نما شوی و سوییپر مورد نظر است. در بیمارستان‌ها هم اسکرابر و بخارشوی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. خوشبختانه ما در مجموعه نوین پاک برای همه‌ی فضاها تجهیزات و دستگاه‌هایی کارآمد با برندهای مطرح مختلف و با توجه به بودجه مورد نظر و مبلغ آن مناقصه موجود داریم که این امتیاز بسیار مهمی برای پیمانکاران گرامی است و می‌توانند بسته به شرایط درباره هر یک از دستگاه‌های مذکور مشاوره رایگان و توضیحات مد نظرشان را از ما دریافت کنند.

  • جناب مهندس میرمبینی از میان دستگاه‌هایی که نام بردید، اسکرابر یا همان زمین شوی صنعتی شناخته شده تر است و بیشتر از آن استفاده می‌شود. به نظرتان دلیل استفاده بیشتر از این دستگاه چیست؟

همانطور که می دانید بیشترین فضای نظافتی هر محیط، کف محیط است که حساسیت آن از جهت بهداشت محیط و همچنین امنیت محیط کار است. از نظر محیطی اگر یک فضا با اصول درستی نظافت نشود و مواد شوینده یا آب مصرفی برای نظافت به موقع و به درستی از کف زمین پاک نشود، می‌تواند موجب لیز خوردن افراد روی سطح و آسیب رسیدن به آنها شود. از نظر بهداشتی نیز در استفاده از روش‌های سنتی آلودگی به طور کامل از بین نمی‌رود و امکان انتقال آن از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر با حرکت جارو یا طی وجود دارد. اما در نظافت صنعتی و با به کارگیری تجهیزات نظافتی مثل دستگاه کف شوی صنعتی اسکرابر، اعمال شستشو، جمع آوری آب کثیف و خشک کردن سطح زمین به طور همزمان صورت می‌گیرد، و در نتیجه احتمال پاکیزگی کلی زمین به طور چشمگیری بالاتر می‌رود که این امر هدف نهایی از امر نظافت است. به همین دلیل استفاده از اسکرابر یا کف شوی صنعتی باعث کارایی بالایی می‌شود که پیش از این توسط نظافت سنتی ممکن نبود. در مورد دیگر دستگاه‌ها همچون بخارشوی صنعتی، جاروی محوطه و... نیز همین مساله صدق می‌کند. مثلا سوییپر می‌تواند در یک ساعت فضای چند هزار متری را نظافت کرده و درزهای موجود و گوشه‌های جداول را نیز با کیفیت بالایی تمیز کند، خاک و نخاله‌های ریخته شده و برگ‌های موجود در محوطه و یا حتی نخاله‌‌ها و گرد و خاک انبارهای بزرگ سربسته را نیز به بهترین شکل جمع‌آوری و تمیز نماید. به خاطر قابلیت بالای این دستگاه، ما در مجموعه نوین پاک انواع سوییپر یا جاروی محوطه باطری‌دار، دیزل و بنزینی را نیز موجود داریم که هر یک به نسبت محل و فضای مورد استفاده به مشتریان گرامی پیشنهاد می‌شود.

  • جناب آقای مهندس میرمبینی با توجه به سابقه چندین ساله‌ای که شما در فروش دستگاه‌ها و تجهیزات نظافت صنعتی دارید، برای ما در مورد ارائه خدمات پس از فروش به شرکت‌های پیمانکاری بیشتر بگویید، گویا این امر چالشی بزرگ برای شرکت‌های دیگر شده است.

بله دقیقا همینطور است. زمانی که یک پیمانکار مناقصه‌ای را می‌برد و شروع به کار می‌کند در صورتی که از یک تجهیز یا دستگاه به دلیل خرابی یا مشکلات فنی از کار بیفتد و نتواند طبق توافق وظایف نظافتی را انجام دهد، پیمانکار طبق قرارداد از طرف کارفرما جریمه می‌شود که مسلما مورد پسند هیچ یک از طرفین نیست و برای کارفرما اخلال در روند نظافتی و برای پیمانکار مشکلات مالی را به دنبال خواهد داشت. این مساله تبدیل به چالشی بزرگ برای پیمانکاران و همچنین تامین‌کنندگان شده است، اما خوشبختانه ما در شرکت نوین پاک با توجه به تجربه همکاری بالا در پروژه‌های گوناگون و همچنین آگاهی از حساسیت شرکت‌های پیمانکاری، همواره به بهترین شکل ممکن خدمات دهی برای محصولات به فروش رفته مختلف را صورت داده‌ایم تا پیمانکاران عزیز متوجه ضررهای مالی نشوند. بنده می توانم اطمینان خاطر دهم که شرکت نوین پاک حتی یک مورد عدم رضایت از خدمات‌دهی و یا تاخیر در خدمات پس از فروش در پرونده خود نداشته است، زیرا ما با حذف بسیاری از کاغذبازی‌های متداول و معمول، خدمات‌دهی را حتی با یک تماس مشتری در اسرع وقت انجام می‌دهیم تا در کارشان دچار مشکل نشوند. ما کارهای اداری و مالی مربوطه را به طور موازی با خدمات پس از فروش انجام می‌دهیم که تعللی در کار وارد نشده و خدشه‌ای به اعتبار شرکت پیمانکار وارد نشود که این موضوع در کنار کیفیت دستگاه‌های نظافت صنعتی عرضه شده در مجموعه نوین پاک باعث اعتماد و همکاری تنگاتنگی با کارفرمایان و شرکت‌های پیمانکاری شده است که سالیان زیادی است ادامه دارد.

  • بابت توضیحات بسیار جامع و خوب شما متشکرم. اطمینان دارم شرکت‌های پیمانکاری در زمینه نظافت صنعتی و همچنین صاحبان صنایع نیز تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و تماس با شما هستند. این دوستان از چه طریقی می‌توانند با شما ارتباط برقرار کنند؟

ما همه روزه پاسخگوی همکاران خود در شرکت‌های پیمانکاری نظافت صنعتی و همچنین صاحبان محترم صنایع مختلف هستیم. این عزیزان می‌توانند با مراجعه حضوری به دفتر کار شرکت نوین پاک به آدرس تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان سرافراز، کوچه ۵، پلاک ۱۲، واحد ۱۴ و یا تماس با یکی از شماره تلفن‌‌های ۸۶۱۲۲۸۷۲ – 86120338– ۸۶۱۲۲۳۹۳ – ۸۶۱۲۲۷۱۰ – ۰۹۱۲۵۱۴۸۷۸۲ – ۰۹۱۲۱۱۹۱۲۰۲ هر سوالی درباره دستگاه‌های نظافت صنعتی دارند از ما بپرسند. در وبسایت شرکت نوین پاک به آدرس www.novinpak.com نیز انواع دستگاه‌های نظافت صنعتی به تفصیل معرفی شده‌اند و عکس و ویژگی‌های هر یک درج شده است.  افتخار ما کمک به هموطنان خوبمان برای انتخاب بهترین‌هاست. به همین خاطر علاقمندان به این مبحث می‌توانند برای تبدیل سیستم نظافت سنتی مجموعه خود به سیستم نظافت صنعتی با ما در تماس باشند تا به صورت رایگان مشاوره‌های مورد نیاز را دریافت کنند.