۰ نفر

بهترین مارک مداد رنگی برای کودکان

۱۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبر: 486228
بهترین مارک مداد رنگی برای کودکان

مداد رنگی یک نوشت‌افزار محبوب برای کودکان است، کمتر کودکی را می‌توان یافت که علاقه‌ای به نقاشی کردن و رنگ‌آمیزی نداشته باشد. اما این که مداد رنگی مناسب برای کودکان چه نوع مدادی است و بهترنی مارک مداد رنگی برای کودکان کدام برند است سوالی است که اکثر والدین با آن روبه‌رو هستند، در این مقاله شما را با نکات مربوط به انتخاب بهترین مداد رنگی برای کودک آشنا می کنیم.

مداد رنگی مناسب برای کودکان کدام است

باید بدانید که مداد رنگی‌ها انواع گوناگونی دارند که انتخاب از میان آنها برای بچه‌ها نیازمند شناخت دقیق آنها است. از نظر کاربردی مداد رنگی به دو نوع حرفه‌ای و معمولی یا دانش‌آموزی تقسیم می‌شوند، بنابراین اگر قصد دارید برای فرزند خود مداد رنگی تهیه کنید بهتر است کاربرد آن را در نظر داشته باشید.

مداد رنگی‌های حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای

این مداد رنگی‌ها معمولا کیفیت بسیار بالایی از نظر مواد سازنده و پوشش‌دهی رنگ دارند، رنگدانه‌ها در این مدادها بسیار قوی هستند و به خوبی سطح دفتر را پوشش می دهند، رنگ این مدادها غالبا مات است و برای این که با استفاده از  آنها رنگ‌آمیزی کنید نیازی به وارد آوردن فشار زیاد مداد روی سطح کاغذ ندارید. این مدادها را معمولا روی سطوح خاص کاغذ یا مقوا استفاده می‌کنند و برندهای بسیار معروفی این مدادها را در طیف‌های رنگی متنوع تولید و روانه بازار می‌کنند، به طور مثال مدادهای برند کوه نور، پیکاسو، فابرکاستل از آن دسته هستند. قیمت مداد رنگی‌های حرفه‌ای بالاتر از مداد رنگی‌های معمولی است.

با توجه به ویژگی‌های مدادهای رنگی حرفه‌ای متوجه می‌شوید که معمولا این مداد رنگی‌ها انتخاب مناسبی برای کودکان نیستند، مگر این که کودک شما دوره های آموزشی نقاشی را طی کند و به این مدادها نیاز داشته باشد.

رر

مداد رنگی‌های معمولی

این مداد رنگی‌ها که به آنها مداد رنگی‌های آماتور یا مداد رنگی دانش آموزی نیز گفته می‌شود، همین مدادهایی است که با برندهای مختلف داخلی و خارجی در هر مغازه لوازم لتحریری یافت می‌شود، این مدادها نیز از نظر کیفیت ساخت و تولید انواع مختلفی دارند که باعث می‌شود کیفیت نقاشی کردن با آنها نیز تابع همین تفاوت‌ها باشد، ضمن این که طیف رنگی متفاوتی نیز دارند، شما می توانید این مدادها را از 6 رنگ تا بیش از 100 رنگ تهیه کنید.

این مداد رنگی‌ها برای نقاشی کردن کودکان بسیار مناسب هستند، قیمت خوبی دارند و در قیمت‌های متفاوتی متناسب با هر بودجه در بازار موجود است.

معرفی بهترین برند مداد رنگی برای کودکان

اکنون وقت آن رسیده است که بهترین برندهای مداد رنگی را به شما معرفی کنیم، همانطور که گفتیم برندهای زیادی در داخل و خارج از کشور هستند که مداد رنگی مخصوص کودکان تولید می‌کنند.

مداد رنگی فابرکاستل

این برند مشهور لوازم تحریر مداد رنگی‌های مختلفی تولید می کند، مدادهای معمولی و حرفه ای از آن جمله هستند، مداد رنگی‌های پلی کروم، مداد رنگی کلاسیک و مداد رنگی آبرنگی از جمله مدادهای حرفه‌ای این برند مشهور هستند. این مدادرنگی‌ها در جعبه‌های فلزی و مقوایی بسته بندی می‌شوند و در طیف‌های رنگی مختلفی از 6 رنگ تا بیش از 100 رنگ می‌توان آن را تهیه کرد. مداد رنگی‌های فابرکاستل پوشش دهی خوبی دارند و بسیار پررنگ و با کیفیت هستند.

مداد رنگی وینزور

یکی از بهترین برندهای تولید کننده مداد رنگی وینزور است. این برند دارای تنوع رنگ بسیار خوبی است، مقاومت خوبی دارد و به آسانی نمی‌شکند، جعبه های این بنرد معمولا فلزی هستند و از استحکام خوبی برخوردارند.

مداد رنگی پرسیما کالر

این برند نیز یکی از برترین‌ها در زمینه تولید لوازم تحریر و مداد رنگی است. تنوع  رنگی پریسما کالر بیش از 150 رنگ را شامل می‌شود. کیفیت رنگ خوبی دارند و قابلیت ترکیب کردن رنگ‌ها در این برند بسیار بالا است.

مداد رنگی پیکاسو

این مداد رنگی‌ها چینی هستند و به سفارش ایران تولید می‌شوند. از نظر کیفیت این مداد رنگی‌ها شباهت زیادی به مدادهای فابر کاستل دارند، تنها تفاوت آنها در عملکرد روی کاغذهای حرفه‌ای است. با این وجود قیمت مداد رنگی پیکاسو نسبت به فابر کاستل کمتر است و می تواند گزینه مناسبی برای کودکان باشد.

مداد رنگی فکتیس

اگرچه فکتیس برند خیلی شناخته شده‌ای نیست اما قدمت طولانی دارد و دارای مغزی نرم و با کیفیتی است، از نظر مقاومت نیز بسیار مناسب است و به راحتی نمی‌شکند.

مداد رنگی استدلر

کمتر کسی است که مدادرنگی های استدلر را تجربه نکرده باشد. این برند آلمانی مدادهای بسیار با کیفیتی تولید می‌کند که بسیار نرم هستند و پوشش رنگی خوبی دارند و در عین حال مقاومت آنها در مقابل شکستگی بسیار بالا است.

ررر

مداد رنگی اونر

این برند محصول کشور کره جنوبی است و به وفور در بازار ایران یافت می‌شود. این مدادها مقاومت خوبی دارند، طیف رنگی گسترده‌ای دارند و طراحی آنها غالبا به شکل شش ضلعی است. از نظر قیمتی نیز این برند قیمت‌های مناسبی دارد و برای دانش آموزان یک انتخاب مناسب است.

مداد رنگی پارس

این برند ایرانی یکی از برندهای قدیمی لوازم تحریر است که مداد رنگی نیز تولید می‌کند، مدادهای این برند برای کودکان بسیار مناسب است به ویژه برای کودکانی که زیر سن دبستان هستند.

مداد رنگی آریا

آریا نیز یک برند تولید لوازم تحریر کودکانه است که در سالهای اخیر خیلی خوب ظاهر شده و توانسته است در بازار لوازم تحریر شناخته شود، مداد رنگی‌های برند آریا نیز از نظر کیفیت سطح قابل قبولی دارند و برای کودکان و دانش‌آموزان مناسب هستند.

جمع‌بندی نهایی

همان‌طور که مشاهده می‌کنید برندهای بی‌شماری وجود دارد که می‌توان با توجه به بودجه و کاربرد مدادهای رنگی از میان آنها انتخاب خوبی داشت. مداد رنگی‌هایی که برای کودکان انتخاب می‌شوند نیازی به حرفه‌ای بودن ندارند مگر این که کودک شما در حال آموزش نقاشی باشد که در این صورت هم می‌توانید از مدادهای نیمه حرفه‌ای در طیف‌های رنگی مناسب استفاده کنید.

استفاده از برندهای ایرانی نیز می تواند گزینه مناسبی باشد، در حال حاضر برندهای خوبی چون پارس و آریا در بازار هستند که اجناس با کیفیتی دارند و می‌توان با قیمت مناسب آنها را تهیه کرد.

اگر برای کودک دبستانی یا مقاطع بالاتر قصد خرید مداد رنگی دارید می‌توانید با توجه به بودجه خود یک برند مناسب را  انتخاب کنید، خرید مدادهای نیمه حرفه‌ای به دلیل کیفیت بسیار بالایی که دارند می‌تواند در این زمینه بهترین انتخاب باشد.