در شرایطی که برخی والدین حاضر شدند میلیون‌ها تومان هزینه کنند تا فرزندشان در تاریخ ۹۹.۹.۹ به دنیا بیاید، به بخش زنان و زایمان یکی از بیمارستان‌های دولتی کرمان سری زدیم.

امروز 99.9.9 است. تاریخی لاکچری و خواستنی؛ تاریخی که زایشگاه‌ها صف بسیار پرترافیکی داشتند و خیلی از خانواده‌ها خواسته و یا ناخواسته اقدام به تولد فرزند خود در این تاریخ کردند.

اینکه بالاجبار به دنیا آوردن فرزند در این تاریخ در سرنوشت او تاثیری خواهد داشت؟ این اقدام لطفی در حق فرزند است و یا خیانت؟ و اینکه برخی خانواده‌ها به چه قیمتی حاضر به این کار هستند؟ همه جای سؤال دارد.

بسیاری از مادران نمی‌دانند با درخواست‌هایی مبنی بر تأخیر در زمان سزارین یا جلو انداختن تاریخ فرزندآوری چه آسیب‌هایی را بر سر کودک خود می‌آورند اما جالب است بدانند کشورهای اروپایی که برای برخی از آنها در بسیاری از موارد الگو شده، "سزارین" بسیار کم مورد توجه زنان بوده و غالب زایمان‌ها طبیعی است؛ معمولا انتخاب نحوه فرزندآوری و روز تولد با خانواده‌ها نیست و روند عادی خود را دنبال می‌کند.

امروز به بیمارستان پیامبر اعظم(ص) از بیمارستان‌های دولتی کرمان سری زدیم؛ بیمارستانی که در آن نوزادان به انتخاب و تصمیم والدینشان در تاریخ خاص متولد نمی‌شوند تا گزارش تصویری بگیریم از کودکانی که خودشان در تاریخ 99.9.9  به دنیا آمدند.