۰ نفر

۱۷۰هزار نفر از فرهنگیان خانه‌دار می‌شوند

۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۰۶
کد خبر: 485751
 ۱۷۰هزار نفر از فرهنگیان خانه‌دار می‌شوند

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی برآوردی انجام داده که مشکل مسکن حدود ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته تا سال ۱۴۰۱ رفع شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش پیشتر درباره تامین مسکن فرهنگیان اظهار داشت: موضوع تامین مسکن یکی از جنبه‌های معیشت فرهنگیان است؛ چرا که باید به این نکته توجه داشت که مسکن یکی از اصلی‌ترین موارد هزینه‌ای در سبد یک خانوار است.

وی افزود: زندگی در منزل اجاره‌ای سبب می‌شود که مبلغ بسیاری از درآمد ماهانه یک شخص صرف هزینه کرایه خانه شود؛ از این رو آموزش و پرورش با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی برآوردی انجام داده که مشکل مسکن حدود ۱۷۰ هزار نفر از فرهنگیان شاغل و بازنشسته تا سال ۱۴۰۱ رفع شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ظرفیت های وزارت راه و شهرسازی برای ساخت ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در چند حوزه خلاصه می شود، گفت: این وزارتخانه قرار است در مکان‌هایی که شهرک‌سازی می‌شود، بلوک یا منطقه ای را به فرهنگیان اختصاص دهد.

الهیار ترکمن ادامه داد: همچنین قرار است وزارت راه و شهرسازی قسمتی از اقدام ملی مسکن را به فرهنگیان اختصاص دهد. شهرسازی و بازسازی در بافت فرسوده اقدام دیگری است که برای ساخت مسکن فرهنگیان در نظر گرفته شده است.