۰ نفر

ساخت ۱۵هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان تهرانی

۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹
کد خبر: 485748
ساخت ۱۵هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان تهرانی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: از میان ۱۷۰ هزار واحد مسکونی تامین مسکن فرهنگیان، ظرفیت استان تهران ۱۵ هزار واحد است

به گزارش اقتصادآنلاین، الهیار ترکمن درباره ظرفیت‌ استان تهران در تامین مسکن فرهنگیان اظهار داشت: قرار است که از شهرهای پرند، پردیس و هشتگرد برای تامین مسکن فرهنگیان استان تهران استفاده شود.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی نیز داده است که می‌تواند در شهر جدید ایوان‌کی ظرفیت های بالاتری را در اختیار فرهنگیان قرار دهد. آموزش و پرورش این را به مناطق مختلف شهر و استان تهران اعلام کرده که فرهنگیان در صورت تمایل نیز از این ظرفیت استفاده کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین قرار است که برای تامین مسکن فرهنگیان از مکان‌های مختلف تهران که امکان ساخت منزل وجود دارد، استفاده کرد.

الهیار ترکمن با بیان اینکه زمین در ساخت مسکن اصلی و مهم ترین آورده است، گفت: در وهله اول باید زمینی وجود داشته باشد که عملیات احداث روی آن انجام شود. اگر این محدودیت رفع شود، ظرفیت مناسبی برای استان تهران ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از میان ۱۷۰ هزار واحد مسکونی تامین مسکن فرهنگیان، ظرفیت استان تهران ۱۵ هزار واحد است که در فازهای بعدی هم این مقدار قابل افزایش است اما تاکنون متقاضیان استان تهران مشخص شده اند.