۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ادامه واکنش‌ها به ترور شهید فخری زاده

۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۱
کد خبر: 485640
ادامه واکنش‌ها به ترور شهید فخری زاده

ترور شهید «محسن فخری زاده»، با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی رسانه ها، تحلیلگران و شخصیت‌های سیاسی و حقوقی در جهان مواجه شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن فخری‎زاده، رییس «سازمان پژوهش ونوآوری وزارت دفاع» که رسانه‎ها نام او را با کوشش‎هایش برای ارتقای سطح پیشرفت‌‎های دفاعی و قدرت بازدارندگی نیروهای مسلح می‎شناسند، عصر جمعه هفتم آذرماه در منطقه آبسرد شهرستان دماوند هدف یک حمله تروریستی قرارگرفت و دقایقی پس از انتقال پیکر مجروحش با هلی‎کوپتر نیروهای امدادی به بیمارستان، به شهادت رسید.

درادامه واکنش ها به ترور شهید فخری زاده می خوانیم:

اردن‌ ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۱:۴۸

ضیف‌الله الفایز، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اردن در بیانیه‌ای ترور محسن فخری‌زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان را محکوم کرد.

در این بیانیه بر ضرورت افزایش تلاش‌ها در راستای کاهش تنش‌ها و حفظ ثبات و امنیت منطقه تاکید شده است.

امارات ترور شهید فخری‌زاده را محکوم کرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۰۱:۰۷

وزارت خارجه و همکاری‌های بین المللی امارات متحده عربی یکشنبه شب در بیانیه‌ای جنایت ترور شهید محسن فخری‌زاده را محکوم کرد.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس: باید از دانشمندان هسته‌ای کشور بیشتر حفاظت کرد

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۲۲:۳۸

حجت الاسلام حسن نوروزی از بررسی ابعاد ترور شهید «محسن فخری زاده» در مجلس شورای اسلامی خبر داد و ضمن انتقاد از مسئولان امنیتی کشور افزود: نباید به این سادگی یک چهره ملی را از دست بدهیم، باید از این چهره‌های ارزشمند محافظت کنیم.

ظریف: نشانه هاى جدى نقش اسرائیل در ترور بزدلانه دانشمند ایرانى وجود دارد

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۲۰:۳۹

وزیر امور خارجه در توییتى به زبان فرانسه نوشت: تروریست ها یک دانشمند بزرگ ایرانی را به قتل رساندند. این بزدلی که در آن نشانه هایی جدی از نقش اسرائیل وجود دارد، بیانگر جنگ طلبی عاملان این اقدام از سر استیصال است. ایران جامعه جهانی منجمله اتحادیه اروپا را به دست برداشتن از استانداردهای دوگانه و محکومیت این ترور دولتی فرا می خواند.

کشف سرنخ‌هایی از عاملان ترور شهید فخری‌زاده

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۲۰:۰۵

وزارت اطلاعات اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) سرنخ هایی از عاملان این حمله تروریستی به دست آمده است.

جزئیاتی جدید از شیوه عملیات ترور شهید فخری‌زاده

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۹:۱۸

در این عملیات که حدود ۳ دقیقه طول کشیده است، هیچ عامل انسانی در محل ترور حضور نداشته و تیراندازی‌ها تنها توسط سلاح خودکار انجام شده است و به جز محافظ شهید که مجروح می‌شود، هیچ فرد دیگری در این حادثه آسیب نمی‌بیند. 

محکومیت ترور شهید فخری زاده

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۰۹

«بدر بن حمد بوسعیدی» وزیر خارجه عمان امروز (یکشنبه) در تماس تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند برجسته هسته‌ای و دفاعی ایران، با ابراز همدردی و تسلیت به دولت و مردم ایران، اقدام تروریستی روز جمعه را محکوم کرد.

قفل‌هایی که به صنعت هسته‌ای زده شده بود باز خواهد شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۷:۰۰

محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «‌به برکت خون ⁧شهید فخری‌زاده⁩ قفل‌هایی که به صنعت هسته‌ای زده شده بود باز خواهد شد و زمینۀ ⁧عبور از تحریم‌ها⁩ فراهم می‌شود.

تلاش شهید فخری‌زاده برای ساخت واکسن کرونا 

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۶:۵۲

 علیرضا زالی، فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان‌شهر تهران شهادت دانشمند برجسته و ممتاز کشور را تسلیت گفت و نوشت: با تلاش شهید فخری‌زاده و همکارانش پروژه ساخت واکسن کرونا بی‌‌سرانجام نماند و این پروژه هم‌‌اکنون به مرحله آزمایش انسانی رسیده است.

برهم‌زنندگان امنیت در کمترین زمان دستگیر می‌شوند

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۵:۵۲

جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: اخلال در امنیت از خطوط قرمز نیروی انتظامی است و برهم‌زنندگان امنیت جامعه در کمترین زمان ممکن شناسایی و دستگیر می‌شوند.

اسرائیل پشت ترور دانشمند ایرانی است

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۴:۵۲

«واشنگتن پست» به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی، ضمن رد ارتباط این کشور با ترور شهید «محسن فخری‌زاده»، گفت تردیدی درباره نقش داشتن رژیم صهیونیستی در این جنایت وجود ندارد.

 دفتر جنبش امل در تهران:

ترور فخری‌زاده بار دیگر دشمنی بدخواهان مردم ایران خصوصا صهیونیست‌ها را نمایاند

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۴:۱۰

دفتر جنبش امل در تهران ، در بیانیه ای ترور محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان را  تسلیت گفت و افزود : این ترور بار دیگر کینه و دشمنیِ بدخواهانِ مردم ایران، خصوصاً صهیونیست‌ها را نمایاند .

اهداف تل‌آویو از ترور فخری‌زاده چه بود؟

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۳:۴۹

رییس اسبق سرویس اطلاعات رژیم صهیونیستی طی یادداشتی، گرچه تمامی تلاش خود را به کار بست تا از اعتراف مستقیم به دست داشتن رژیمش در این ترور بپرهیزد، اما در پایان سه اصل کلی را به عنوان اهداف کوتاه و بلندمدت تل‌آویو از این ترور برشمرد.

انگلیس: منتظر مشخص شدن همه واقعیت‌ها درباره ترور دانشمند هسته‌ای ایران هستیم

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۳:۲۱

وزیر خارجه انگلیس گفت که منتظر مشخص شدن همه واقعیت‌ها درباره ترور دانشمند هسته‌ای ایران هستیم.

ترور دانشمندان کشور در جهش علمی ما وقفه‌ای ایجاد نمی‌کند

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۲:۲۶

امیر سرتیپ رودباری با بیان اینکه توطئه های دشمن درخت پربار انقلاب اسلامی را شکوفاتر و تنومندتر از گذشته کرده است گفت: دشمن بداند ترور دانشمندان کشور در جهش علمی، حرکت رو به جلو و تلاش ما وقفه‌ای ایجاد نمی‌کند، بلکه ما استوارتر از قبل به کار و حرکت خود ادامه می‌دهیم.

وزیر خارجه کوبا: با همه اشکال تروریسم مخالفیم

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۹:۵۷

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران گفت: ما با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن مخالفیم.