۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش خبر داد؛

آخرین جزییات از اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۵:۰۴
کد خبر: 484989
آخرین جزییات از اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان در بودجه ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است. این اعتبار تقدیم مجلس می‌شود تا با هر اصلاحی که در مجلس روی آن اعمال شد، از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، محسن حاجی‌میرزایی درباره وضعیت لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: در سال‌های قبل، یک مرحله رتبه‌بندی اجرا و در آن زمان از ظرفیت‌های فصل دهم قانون خدمات مدیریت کشوری استفاده شد و معلمان هم در رتبه‌های مختلف قرار گرفتند.

وی ادامه داد: پس در زمانی که قرار شد ما رتبه‌بندی را اجرا کنیم، یکبار رتبه‌بندی شکل گرفته بود و باید همان رتبه‌ها را استفاده می‌کردیم و مزایا را افزایش می‌دادیم که از همان مسیر استفاده کردیم و مزایا را افزایش دادیم.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه برای کسانی که می‌خواستند ارتقا پیدا کنند آزمون گذاشتیم، گفت: در اسفند ماه ظرفیت ۵۰ درصد فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به همه کارکنان دولت تعلق یافت و با تعلق این امتیاز، نیاز بود که رتبه‌بندی را ترمیم کنیم.

وی اضافه کرد: لایحه رتبه‌بندی را با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی تنظیم کردیم و به دولت ارائه کردیم و در دولت در بودجه سال آینده، بودجه رتبه‌بندی را هم دیدیم یعنی در لایحه دولت، این بودجه پیش‌بینی شده است.

وزیر آموزش و پرورش با اظهار امیدواری از تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان تا پایان سال و اجرای آن از سال آینده، تصریح کرد: اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان پیش‌بینی شده است و ان‌شاءالله لایحه‌اش تقدیم مجلس می‌شود و با هر اصلاحاتی که در مجلس شود، می‌تواند از ابتدای سال آینده انجام شود.