۰ نفر

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی:

رانندگان، مسافران بین راهی را بدون دریافت کد ملی سوار نمی‌کنند

۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
کد خبر: 484771
رانندگان، مسافران بین راهی را بدون دریافت کد ملی سوار نمی‌کنند

شهرام آدم نژاد گفت: رانندگان بخش حمل‌ونقل حق ندارند، مسافران بین راهی را بدون استعلام کد ملی سوار کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شهرام آدم نژاد معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی، با بیان اینکه طرح مدیریت هوشمند مسافران از ابتدای آذرماه برای حوزه حمل‌ونقل آغاز شده است، گفت: محدودیت‌های مختلفی در تعدادی از شهرها به ویژه شهرهای قرمز ایجاد شده است و در حال حاضر از ورود مسافران کرونایی به تمامی بخش‌های حمل‌ونقلی جلوگیری می‌شود.

کاهش ۳۲ درصدی تردد در جاده‌های کشور

او ادامه داد: از ابتدای آذر تاکنون متوسط تردد در حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای ۳۲.۵ درصد کاهش داشته است و ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی، ریلی و جاده‌ای هم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی شاهد کاهش مسافران هستیم.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی تصریح کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در حوزه حمل‌ونقل هوایی هم از ابتدای آبان آغاز شده است، به طوری که ناوگان هوایی باید از ۶۰ درصد ظرفیت و راه آهن هم از ۵۰ درصد ظرفیت خود استفاده کند.

آدم نژاد بیان کرد: در حوزه استعلام از مسافران کرونایی با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و دستور معاونت بهداشت مسافرانی که تست کرونای آنها مثبت شده است تا ۱۴ روز بلیت برای آنها صادر نمی‌شود و این اقدام از ابتدای آذر ماه در حوزه حمل‌ونقل هوایی صورت گرفته است و از روز دوشنبه سوم آذر هم بلیت برای مسافران اتوبوس صادر نشده است.

او توضیح داد: تا روز گذشته (سه‌شنبه) برای ۷۰۰ بیمار کرونایی که درخواست دریافت بلیت داشته‌اند، بلیت صادر نشده و از مردم هم درخواست می‌کنیم اگر تست کرونای آنها مثبت است به هیچ عنوان اقدام به خرید بلیت نکنند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه‌وشهرسازی بیان کرد: مسافرانی که در فرودگاه و یا راه آهن بلیت خریداری می‌کنند در صورتی که کد ملی آنها استعلام شود و تست کرونای آنان مثبت باشد به هیچ عنوان  برای آن‌ها بلیت صادر نمی‌شود.

آدم نژاد با بیان اینکه باید تمام مردم و مسافران در این زمینه همکاری لازم را انجام دهند، افزود: با توجه به راه اندازی این سیستم به هیچ عنوان اجازه ورود مسافران کرونایی را نمی‌دهیم.

این مقام مسئول تأکید کرد: طبق مصوبه قبلی، ‌مسافران حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری حتماً باید برای سفر کد ملی ارائه دهند و با بررسی این کد ملی مشخص می‌شود که این مسافران طبق سامانه وزارت بهداشت مبتلا به کرونا هستند یا خیر.

او همچنین درباره مسافران بخش جاده‌ای هم گفت: رانندگان به هیچ عنوان در بین راه مسافران را بدون استعلام کد ملی سوار نمی‎کنند.

آدم نژاد در پاسخ به این سوال که چگونه اطمینان پیدا می‎کنید که رانندگان این را موضوع را رعایت می‎کنند، تصریح کرد: رانندگان برای حفظ سلامت جان خود و مسافران به صورت کامل این موضوعات را رعایت می‌کنند و خودشان خواستار استعلام تست مسافران هستند.