۰ نفر

به دلیل شیوع کرونا؛

مازندران پذیرای مسافران نیست

۵ آذر ۱۳۹۹، ۲:۱۸
کد خبر: 484553
مازندران پذیرای مسافران نیست

با توجه به آمار روزانه تعداد مبتلایان و ادامه روزهای قرمز کرونایی و از سویی تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی استان لازم است مردم ترددها و سفرها را به ایام دیگر موکول کنند؛ چراکه با این شرایط مازندران پذیرای مسافران نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، از روزهای پایانی نهمین ماه از شیوع ویروس کرونا شاهد اوج‌گیری ویروس کرونا در استان مازندران بودیم به‌طوری‌که شاهد شرایط نگران‌کننده‌ای در استان هستیم و شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی هستند و این موضوع اصلا خوب نیست.

مهم‌ترین موضوعی که مازندران را در چنین شرایط نگران‌کننده‌ای قرار داد ادامه سیر و سفرها بود که موجب شد بر دردسرهای کرونایی افزوده شود به همین منظور بحث اعمال محدودیت و ممنوعیت در ترددها در دستور کار قرار گرفت.

بحث اعمال محدودیت‌های شغلی تا۲۰ آذر و براساس ابلاغیه ستاد ملی کرونا اجرا شد و براساس آن ممنوعیت فعالیت در گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی و ممنوعیت فعالیت برای گروه‌های شغلی دو، سه و چهار در شهرهای قرمز اجرا شد.

از روز شنبه یکم آذر ماه امسال نیز بحث اعمال ممنوعیت تردد برای خودروها غیربومی در دستور کار قرار گرفت که براساس این طرح بحث اعمال جریمه برای متخلفات نیز در دستور کار قرار دارد.

با همه مشکلات و مسائل و دردسرها هنوز به برخی به توصیه‌ها توجه نمی‌کنند که لازم است به مسائل و توصیه‌ها و هشدارها توجه کنند تا شاهد بروز مشکلات بیشتر و بحران در استان مازندران نباشیم.

در ورودی‌های شهرهای مختلف استان ایستگاه‌های کنترلی در بحث جلوگیری از تردد خودروهای غیربومی فعال است که خوشبختانه موضوع موضوع مهم همکاری خوب مردم بود و این موضوع خود کاهش چشمگیری در ورودی‌های خودروها داشته است.

همه واحدهای اقامتی و پذیرایی مازندران تعطیل است

حسن حسن‌نژاد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران، اظهار کرد: ورود به شهرهای مازندران به‌دلیل شرایط نارنجی و قرمز ممنوع است و در این زمینه بحث اعمال جریمه برای متخلفان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با اعلام اینکه همه واحدهای اقامتی و پذیرایی استان مازندران تعطیل است، افزود: اگر مسافران و افراد غیربومی وارد استان شوند به‌دلیل نبود خدمات با مشکل مواجه خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با اشاره به اینکه محدودیت‌ها طی دو هفته آینده ادامه می‌یابد، تصریح کرد: درصورتی‌که افراد غیربومی وارد استان شوند امکان دریافت سرویس ندارند و به همین دلیل با محدودیت‌های جدی مواجه می‌شوند.

برگشت 4600 خودرو از مبادی ورودی مازندران

علیرضا قدمی رئیس پلیس راه مازندران نیز در این‌باره، اظهار کرد: در راستای اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی از اول آذرماه، ماموران پلیس راه استان با استقرار در مبادی ورودی استان از ورود بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ خودرو به داخل استان که قصد تردد و ورود به مناطق غیر از محل سکونت خود را داشتند، جلوگیری کردند.

وی افزود: همچنین در این طرح ۲۵۰ خودرو به‌دلیل نقض قوانین و مقررات طرح محدودیت‌های کرونایی و عدم توجه به هشدار پلیس از ۵۰۰ هزار تومان تا یک میلیون تومان اعمال قانون و جریمه شدند.

رئیس پلیس راه مازندران با اعلام اینکه تمامی مبادی ورودی و خروجی استان از سوی ماموران پلیس راه به‌صورت شبانه‌روزی تحت کنترل شدید قرار دارد، تصریح کرد: البته در این زمینه مردم همکاری خوبی دارند و اعمال این محدودیت‌ها توانسته به کاهش تردد در جاده‌های استان کمک کند.

قدمی با اشاره به اینکه درحال حاضر بارشی نداریم ولی به‌دلیل بارش‌ها سطح جاده‌های استان لغزنده است، بیان کرد: باتوجه به بارش‌ها احتمال ریزش و رانش در محورهای کوهستانی استان وجود دارد که لازم است مردم توصیه‌ها را جدی بگیرند و از ترددهای غیرضروری در محورهای استان خودداری کنند.

کاهش ۸۰ درصدی تردد خودروهای غیربومی در چالوس

فرماندار چالوس با اشاره به محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: با اجرای این محدودیت‌ها بیش از ۸۰ درصد میزان ورود و تردد خودروهای غیربومی در شهرستان چالوس کاهش داشته است.

محمدناصر زندی با اشاره به استقرار چهار ایستگاه نظارت بر تردد، اظهار کرد: در پی دستور ستاد ملی کرونا به مدت دو هفته علاوه بر مدیریت شهر،محدودیت‌های ورودی شهر نیز اجرا شده است، دو ایستگاه در داخل شهر چالوس، یک ایستگاه ورودی شهر هچیرود و یک ایستگاه در کندوان برای کنترل و نظارت بر تردد خودروها مستقر شده و نسبت به منع تردد در شهر اقدام می‌شود.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم و کسبه گفت: با توجه به محدودیت هایی که برای مشاغل ایجاد شده، کسبه و مردم شهرستان همکاری لازم را داشته اند.

فرماندار چالوس افزود: کارت تردد برای شهروندانی که دچار مشکلات از جمله بیماری‌ها که نیاز به درمان در شهرهای دیگر داشته باشند صادر و همکاری لازم انجام می‌شود‌.

زندی در پایان گفت: غرب استان مازندران با توجه به مسافرپذیر بودن کنترل آن سخت و دشوار است، در راستای اجرای طرح محدودیت تا اطلاع ثانوی به هیچ وجه پذیرای مسافران نخواهیم بود تا بعد از رفع مشکلات و ریشه کن شدن ویروس، همانند گذشته در خدمت هموطنان گرانقدر خواهیم بود.

همچین با بستری شدن تعداد ۱۲۳بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان کرونایی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۸۰۱  نفر رسید.

باتوجه به آمار روزانه تعداد مبتلایان و ادامه روزهای قرمز کرونایی و ازسویی تلاش شبانه‌روزی کادر درمانی استان لازم است مردم ترددها و سفرها را به ایام دیگر موکول کنند؛ چراکه با این شرایط مازندران پذیرای مسافران نیست.