۰ نفر

معاون وزیر آموزش ‏و پرورش پاسخ داد؛

کدام معلمان استخدام رسمی می‌شوند؟

۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۵۵
کد خبر: 483819
کدام معلمان استخدام رسمی می‌شوند؟

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش ‏و پرورش گفت: برای ۸۸ هزار معلمی که مشمول قانون تبدیل وضعیت هستند جای نگرانی نیست و بر عهده دولت است که تا پایان ۱۴۰۰ آنها را تعیین تکلیف کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش ‌و پرورش‬ در خصوص آخرین وضعیت تبدیل وضعیت نیروهای نهضتی، معلمان حق التدریس  گفت: آموزش و پرورش یک دستگاه اجرایی است که ملزم به اجرای قوانین است و آنچه به صراحت در قانون آمده باید ملاک عمل باشد. اصلاحیه قانون تبدیل وضعیت برخی نیروهای آموزش و پرورش که در سال ۹۷ تصویب شد جامعه هدفش تبدیل وضعیت ۵۸ نیروی انسانی در آموزش و پرورش بود. استفساریه‌ای در اردیبهشت سال ۹۸ انجام شد و یازدهمین اصلاحیه به این مصوبه اضافه شد و ۳۰ هزار نیروی دیگر نیز برای تبدیل وضعیت اضافه شد که در مجموع ۸۸ هزار نفر مشمول اجرای این قانون شدند و ما مکلف هستیم تا پایان برنامه ششم توسعه این تعداد نیروی انسانی را تبدیل وضعیت کنیم.

وی ادامه داد: این قانون باید در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ اجرا شود. در متن قانون سال ۹۷ اشاره شده است که آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی ابتدا باید در یک آزمون داخلی شرکت کنند و اگر در آن قبول شدند به دانشگاه فرهنگیان معرفی شوند و دوره مهارت آموزی را بگذرانند و بعد تبدیل وضعیت شوند. ما آزمون را برگزار کردیم و تعدادی در این آزمون قبول شدند. حال عده‌ای در مجلس به دنبال این هستند که این آزمون نیز حذف شود و چون ابهامات اجرایی ایجاد شد ما سال ۹۸ نتوانستیم آن را اجرا کنیم ولی تعداد مشمولین این قانون را دریافت کردیم. یعنی ۲۵۵۰۰ نفر را از سال ۹۸ داریم که تبدیل وضعیت آنها به آموزش و پرورش ابلاغ شده است و به استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم. پیگیری‌های ما از سازمان امور اداری و استخدامی برای سهمیه تبدیل وضعیت برای سال ۹۹ ادامه دارد و برای سال ۱۴۰۰ نیز باید مجوز بگیریم تا در نهایت آن ۸۸ هزار نفر تبدیل وضعیت شوند چون قانون درباره آنها صراحت دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش ‌و پرورش‬ تاکید کرد: برای کسانی که مشمول این قانون هستند جای هیچ نگرانی وجود ندارد و بر عهده دولت است که تا پایان ۱۴۰۰ آنها را تعیین تکلیف کند. اما درباره کسانی که مشمول این قانون نمی‌شوند آموزش و پرورش هیچ اختیاری ندارد. به طور مثال ما درباره نیروهای نهضتی که در آزمون قبول نشدند هیچ اختیاری نداریم حال چه تحصن بکنند و چه نکنند. تا زمانیکه برداشتن آزمون در مجلس تصویب نشود و در شورای نگهبان هم تصویب نشود و تبدیل به قانون نشود برای ما موضوعیت ندارد.

وی در پاسخ به اینکه ۲۵۵۰۰ نیرو از ۸۸ هزار نیرو ابلاغ شده است اما در نیمه دوم سال ۹۹ هستیم و تکلیف باقیمانده ۸۸ هزار نفر چه می‌شود، نیز بیان کرد: به زودی ما برای سال ۹۹ مجوزها را می‌گیریم و باقیمانده نیروهای تعیین تکلیف نشده برای ۱۴۰۰ می‌مانند.