۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

نحوه رصد بیماران کرونایی برای جلوگیری از سفر

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۵۷
کد خبر: 483093
نحوه رصد بیماران کرونایی برای جلوگیری از سفر

مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری با تشریح جزئیات رصد بیماران کرونایی،‌گفت: ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای محدودیتی برای سفرهای برون‌شهری ندارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، داریوش باقرجوان با اشاره به محدودیت دو هفته‌ای تردد در کشور، اظهار کرد: با توجه به مصوبات ستاد مرکزی کرونا، مردم از انجام هرگونه سفری منع شده‌اند و هدف از این اقدام به حداقل رساندن تردد و تجمع است.

وی ادامه داد: بر این اساس ناگزیر به اعمال محدودیت در بخش حمل‌ونقل مسافری عمومی هستیم و این حوزه را مدیریت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: البته ناوگان عمومی  اتوبوس،‌ مینی‌بوس و سواری با پلاک «ع» بر خلاف خودروهای شخصی اجازه تردد در جاده‌های کشور را دارند آنهم بایستی با رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی باشد.

مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد: در  این سفرها رعایت فاصله‌گذاری یکی از الزامات است،‌ ضمن این‌که محلول‌پاشی و ضدعفونی در ابتدای سفر، عدم توقف در جاهای شلوغ و خارج از پایانه‌ها نیز باید از سوی شرکت‌های مسافری رعایت شود.

باقرجوان در خصوص نحوه رصد سفر بیماران کرونایی، گفت: شماره ملی افرادی که قصد سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای را دارند در پایگاه داده وزارت بهداشت ضبط و ثبت شده است. شرکت‌های حمل‌ونقل نیز به این سامانه متصل هستند و در زمان صدور بلیت کد ملی مسافر را در این سامانه وارد می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس به مسافرانی بلیت سفر داده می‌شود که سابقه بیماری کرونا نداشته باشند، برای بیماران کرونایی نیز حداقل باید 14 روز از تست منفی آنها گذشته باشد.

وی با تاکید بر این‌که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به طور کامل و دقیق این فرآیند را رصد می‌کند، اظهار کرد: در تمام سفرهای عمومی کنترل و نظارت جدی از طریق دوربین‌ها اعمال می‌شودد و هیچ مسامحه و اغماضی در کار خواهد بود.

مدیرکل دفتر حمل‌و‌نقل مسافر سازمان راهداری گفت: از مردم هم می‌خواهیم با توجه به شیوع ویروس کرونا، محدودیت‌های تردد را رعایت کنند تا سلامتی خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.