۰ نفر

اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش

۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۹
کد خبر: 481187
اشتغالزایی جدید در آموزش و پرورش

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از اشتغال زایی در طرح های رفاهی این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در آیین افتتاح 1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی، اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش، در جهت ارتقای شرایط روحی و جسمی کارکنان و فراهم کردن امکانات رفاهی- درمانی برای آنان، همواره تلاش کرده و علی‌رغم محدودیت‌ها و برخی کاستی‌ها با استفاده از ظرفیت و پتانسیل درون سازمانی و البته نیم‌نگاهی به امکانات برون‌سازمانی از ارائه خدمات رفاهی، اقامتی، درمانی و مسکن به جامعه بزرگ فرهنگیان غافل نبوده است.

الهیار ترکمن افزود: خوشبختانه در سال پایانی دولت تدبیر و امید با برنامه‌ریزی‌های انجام شده چهار پروژه رفاهی در استان‌های اردبیل، شهرتهران، فارس وکرمان با ارزش اقتصادی ۶۰۰ میلیارد تومان تکمیل و آماده بهره‌برداری شده است.

وی، مرکز آموزشی ـ رفاهی فرهنگیان دربند - درکه را یکی از این پروژه ها دانست و گفت: این مرکز  در منطقه یک شهر تهران با ارزش اقتصادی ۳۰۰میلیارد تومان برآورد می شود که دارای هتلی با متراژ 2000مترمربع می‌باشد. سوئیت‌ها مجهز به سرویس بهداشتی، حمام، تلویزیون، یخچال، میز غذاخوری.... هستند. همچنین باغ رستوران این مجموعه رفاهی متشکل از چندین آلاچیق در فضای باز و همچنین فضای سنتی و دلنشین با ظرفیت 200 نفر احداث شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: مجموعه آموزشی رفاهی فرهنگیان دربند -درکه دارای 2 تالار مجزا (خواهران و برادران) با ظرفیت 400 نفر است که با طراحی به‌روز و مدرن نوسازی و تجهیز گردیده به علاوه این مجموعه دارای آشپزخانه مرکزی است که تماماً تجهیز و نوسازی شده است و زمینه اشتغال ۵۱نفر به طور مستقیم و ۱۰نفر به طور غیر مستقیم را فراهم کرده است.

وی، باشگاه پیشکسوتان فرهنگیان شهرستان کرمان با ارزش اقتصادی 60 میلیارد تومان را دومین پروژه بهره برادی دانست و گفت: این مجموعه دارای سالن اجتماعات با ظرفیت 300 صندلی، تالار مراسم و تشریفات با ظرفیت 400 نفر؛ سالن کنفرانس با ظرفیت 70 نفر؛ کتابخانه با 500/16 جلد کتاب و سالن و امکانات ورزشی (استخر شنا، زمین تنیس خاکی، ‌باشگاه رزمی،‌ اتاق شطرنج، ‌بدنسازی با امکانات کامل) برای استفاده همکاران بازنشسته تدارک و تکمیل گردید ه است که توانسته زمینه اشتغال 20 نفر به طور مستقیم و 12نفر غیر مستقیم را فراهم نموده است.

الهیار ترکمن به  مرکز آموزشی– رفاهی فرهنگیان شهرستان گرمی در استان اردبیل با ارزش اقتصادی 40 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: این مرکز در زمینی به مساحت 1700 مترمربع و زیربنای1200 مترمربع در 4 طبقه با 18 اتاق و 43 تخت احداث گردید. تالار مجموعه رفاهی شهرستان گرمی با پذیرش 434 میهمان آماده ارائه خدمات به همکاران شاغل و بازنشسته می باشد و رستوران این واحد رفاهی با ظرفیت 110 صندلی پاسخگوی میهمان به ویژه در ایام تعطیلات نوروز و تابستان خواهد بود. این مجموعه زمینه اشتغال 30 نفر به طور مستقیم و 10 نفر غیر مستقیم را فراهم نموده است.

وی مرکز آموزشی – رفاهی فرهنگیان شهر شیراز در استان فارس با ارزش اقتصادی 200میلیارد تومان را چهارمین پروژه بزرگ بهره برداری شده در سال جاری دانست و گفت: این پروژه در زمینی به مساحت 5000 مترمربع و زیربنای4850 مترمربع در 6 طبقه و 40 اتاق با 160 تخت واقع گردید . رستوران این مجموعه با ظرفیت پذیرش 300 نفر میهمان و سالن کنفرانس آن پذیرای 100 نفر خواهد بود. این مجموعه زمینه اشتغال 20 نفر را به طور مستقیم و 10نفر غیر مستقیم فراهم نموده است.