۰ نفر

تعرفه جدید خدمات دفاتر پیشخوان منتشر شد

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۸
کد خبر: 478989
تعرفه جدید خدمات دفاتر پیشخوان منتشر شد

​مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات از تعیین تعرفه ۲۵۰ خدمت دستگاههای اجرایی و ابلاغ آن به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارایه خدمات الکترونیک به مردم و کاهش فساد در دستگاه‌های اداری راه‌اندازی شدند. تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی نیز موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خود را به این دفاتر واگذار کنند. رگولاتوری نیز سامانه رتبه‌بندی‌ دفاتر پیشخوان را راه‌اندازی کرد با این هدف که با استفاده از آن می‌توان از حقوق دفاتر دفاع کرده و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.

 

شهرام حی‌شاد، با بیان اینکه این خدمات از سازمان امور اداری و استخدامی کشور، شناسه خدمت دریافت کرده‌اند، گفت: از بین ۲۵۰ خدمت ابلاغ‌شده، تعرفه ۱۲۹ خدمت از سوی کارگروه تنظیم بازار سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کننده و تعرفه سایر خدمات نیز از سوی رگولاتوری و براساس مصوبه ۲۸۴ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تعیین شده است.

مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات اظهار کرد: براساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از این پس، توزیع خدمات در بین دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی براساس نتایج ارزیابی و رتبه‌بندی الکترونیکی این دفاتر در رگولاتوری انجام می‌شود.

وی درباره دسته‌بندی و توزیع خدمات از سوی دستگاه‌ها تصریح کرد: برخی از دستگاه‌ها برای خدمات خود دسته‌بندی A,B,C یا طلایی، برنزی و نقره‌ای دارند و براساس معیارهای خاصی این خدمات را در بین دفاتر پیشخوان دولت توزیع می‌کنند. ما در حال مذاکره با دستگاه‌های مختلف هستیم تا معیارهای رتبه‌بندیشان را با شاخص‌های ارزیابی و رتبه‌بندی رگولاتوری یکسان کنند و براساس نتایج حاصل از این رتبه‌بندی، خدمات در بین دفاتر پیشخوان و ICT روستایی توزیع و به مردم ارایه شود.

تعرفه خدمات قابل ارایه دستگاه‌های اجرایی در دفاتر پیشخوان را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.