۰ نفر

بهترین کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی چیست؟

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۴۱
کد خبر: 478252
بهترین کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی چیست؟

همان طور که همه ما می دانیم خوراک دهی و کود دادن به گیاهانی که در منزل نگهداری می شوند یکی از با اهمیت ترین عوامل جهت تندرستی و طراوت آن ها است.

کود گیاهان آپارتمانی

گزینش درست کود شیمایی مناسب برای این گیاهان یکی از دشوار ترین مرحله ها در روند رشد و نمو گیاهان است. کودها در ترکیب، مواد معدنی و شیوه ساخت با هم فرق دارند. بعضی از کودهای شیمیایی برای گیاهان دارای برگ و بعضی جهت رشد و نمو گل و درخت میوه کار برد دارند. برای گزینش کود صحیح مورد نیاز گیاه ، الزامی است اول احتیاج گیاه را بفهمیم و پس از آن نمونه درست این کود را خریداری کرده و برای گیاه مورد نظر به کار بریم. عوامل بسیاری در این کار دخالت دارند که شناسایی آن ها در گزینش مطلوب تر کود به ما کمک می کند. در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم بهترین کود شیمیایی برای گیاهان آپارتمانی کدام است؟ و برای شما شرح دهیم که چرا این کود برای گیاهان آپارتمانی شما بهتر است. پس تا انتها با ما همراه باشید.

کود مناسب برای گیاهان آپارتمانی

کود شیمیایی مایع مطلوب ترین گونه کود جهت پرورش زودتر گل و گیاه آپارتمانی است و در اصل این کود ویژه گیاهان آپارتمانی است . چرا که به اندازه لازم طعام به همه قسمت های ریشه گیاه می رساند. همین طور این امکان را دارید که استفاده ازآن را با دقت به سیر رشد یا خواب گیاه انجام دهید.  این نوع کودهای شیمیایی اغلب برای شاخ و برگ گیاهان به کار برده می شوند و بر سطح آن ها به شکل اسپری استفاده می شوند. الزامی است مصرف این نوع کود شیمیایی در زمان هایی از روز که هوا مطبوع تر است، انجام شود تا آفتاب سوختگی ایجاد نشود. پودرهایی که قابلیت انحلال دارند هم ، همزمان با آبیاری به گیاه می رسند و قادرند عامل خوراک و طعام گیاه باشد. در صورتی که گیاه شما پژمرده شده است ، خوراک با قابلیت انحلال مطلوب ترین شیوه برای شاداب نمودن هر چه زودتر آن است.

ک

امتیازات استفاده کود کامل برای گیاهان آپارتمانی

- در بردارنده اسید های آمینه هایی است که سبب تجزیه و جذب مطلوب تر مواد از طریق ریشه می گردد.

- به غیر از مخلوط های قلیایی با بیشتر آفت کش ها امکان مخلوط شدن دارد.

- در بردارنده ریز مغذی های روی ،آهن ،منگنز، مس و عناصر برم و مولیبدن به شکل مایع می باشد.

- شامل عناصر n.p.k به شکل برابر برای پرورش همه انواع گیاهان است.

گیاهان خانگی معمولا به دو بخش تقسیم می شوند:

1.گیاهان با برگ های تزیینی

2.گیاهان گلدار

برای این سبک گیاهان کودهای شیمیایی کاملی که در بازار وجود دارند و شامل میزان مساوی از پتاسیم، فسفر و نیتروژن هستند خوب اند ، که دستور این سبک از کودها ۱۰-۱۰-۱۰ و یا ۲۰-۲۰-۲۰ است. دقت داشته باشید که برای گیاهان دارای گل کودهایی که حاوی فسفر و پتاسیم زیادتر به نسبت نیتروژن هستند مطلوب ترند ، و گیاهانی که تنها دارای برگ های تزیینی اند به کودهایی با نیتروژن زیادتر احتیاج دارند، برای نمونه می شود برای گیاهان دارای برگ از دستور ۲۰-۲۰-۳۰ استفاده کرد.

زمان غذا دادن به گیاهان

در صورتی که گیاه اوضاع بسیار نامطلوبی دارد، همین الان احتیاج است که این کار را انجام دهید.اما اگر این شرایط را ندارد مغذی کردن گیاه تنها به شکل کلی در فصل رشد صورت می گیرد که در این زمان نوبت های زیادتری به گیاه آب می‌دهیم. در صورتی که به تازگی گلدان گیاه خود را تعویض نموده اید ، چند ماه تا به اتمام رسیدن خوراک داخل کمپوست زمان دارید. بیشتر گیاهان هر ۲ تا ۴ هفته یک مرتبه به خوراک احتیاج دارند.

دقت داشته باشیدکه گل و گیاه خود را به هیچ عنوان از یاد نبرید و پس از مدتی خوراک زیادی به آن بدهید، چرا که این مورد سبب پیدایش مسائل بسیاری برای آن  می شود، این مشکلات عبارتند از: پلاسیده شدن برگ‌ها و بد فرم شدن برگ‌های تازه. کود دادن به گیاهان آپارتمانی به مقدار کم در نوبت های کوتاه بهتر از دادن کود دهی با حجم بالا در مدت های زمانی زیاد است.

احتیاج کودی گیاهان با هم فرق دارد

این را مد نظر داشته باشید که گیاهانی مانند کاکتوس که رشدی ناچیزی دارند احتیاجی به کود ندارند، اما در صورتی که برای آن گروه از کاکتوس ها که دارای گل هستند برای تشویق کردن قصد دارید کود دهی کنید، این را به خاطر داشته باشید که غلظت کودی که به کار می برید یک چهارم کود دادن برای گیاهان دیگر است، چرا که کود دادن بیش از اندازه به این گیاهان سبب به شل شدگی ساقه آن ها می گردد.

کک

مطلوب ترین زمان برای کود دادن گیاهان

در صورتی که گیاه تازه ای را  تهیه کرده اید و یا گلدان گل خود را عوض نموده اید اول جای درست را جهت نگهداری آن آماده کنید و پس از آن تا یک ماه شکیبا باشید ، و بعد از گذشت یک ماه کود دهی را آغاز نمایید. مطلوب ترین وقت جهت کود دهی به گل و گیاه فصل بهار و تابستان است.

موردی که نباید از یاد ببرید این است که باید جهت کود دادن به گیاهان خود یک دوم مقدار درج شده بر بسته بندی از سمت کارخانه را به کار برید ، تا گیاه شما به زیاد بودن مواد خوراکی مبتلا نگردد. معمولا جهت کود دادن به گیاهان سن و نوع گیاه مورد نظر اهمیت دارد ؛ برای گیاهان تازه تر و کم سن تر کود دادن در فواصل زمانی کمتری صورت می گیرد ؛ اما معمولا برای گیاهان زینتی و دارای گل هر ماه یک مرتبه کود دادن صورت می گیرد .

کود شیمیایی مناسب گیاهان خود را از کجا تهیه کنیم؟

همه کسانی که با گیاهان سرو کار دارند می دانند که استفاده از کود شیمیایی مناسب نقش اساسی در رشد گیاهان دارد. اکثر کودهای شیمیایی که در بازار موجود هستند می توانند نیاز شما را برآورده کند اما تامین کود شیمیایی مورد نیاز از منبع معتبر نتیجه کار را تضمین خواهد کرد . پس لازم است ابتدا کشاورز کمبودهای گیاه خود را بشناسد و با تهیه یک کود شیمیایی مناسب و کامل گیاه خود را تغذیه نماید. در حال حاضر شرکت بهرویش  به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تامین کننده کودهای شیمیایی و فروش بذر (https://behrooyesh.ir/buy-seed/ ) کشور است که طیف وسیعی از کودهای شیمیایی را در اختیار کشاورزان و تولید کنندگان می گذارد. برای خرید کود شیمیایی مورد نیاز خود به وب سایت Behrooyesh.ir مراجعه نمایید.