۰ نفر

سخنگوی سازمان ثبت احوال تشریح کرد:

آخرین آمارهای ثبت شده ازدواج و طلاق در کشور

۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳
کد خبر: 477631
 آخرین آمارهای ثبت شده ازدواج و طلاق در کشور

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از ثبت بیش از ۱۸۲ هزار ازدواج و ۵۱ هزار طلاق تا پایان تیرماه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سیف الله ابوترابی، در تشریح آخرین آمارهای ثبت شده ازدواج و طلاق در کشور گفت: از ابتدای فروردین تا پایان تیرماه سال جاری ۱۸۲ هزار و ۸۲ مورد ازدواج و ۵۱ هزار و ۳۷۱ مورد طلاق رخ داده که در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال کشور ثبت شده است.

وی افزود: اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است. بر پایه قانون و مصوبه شورای عالی آمار، سازمان ثبت احوال کشور مرجع رسمی آمارهای ازدواج و طلاق است و این آمارها به تفکیک سال، سن و سایر اقلام مورد نیاز در وب سایت دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال در دسترس عموم مردم است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور، ازدواج و طلاق را به عنوان مقوله های اجتماعی بخش عمده ای از آمارهای تولیدی ثبت احوال برشمرد و ادامه داد: گام بزرگی در توسعه دولت الکترونیک در حوزه ثبت ازدواج و طلاق و تولید آمارهای آن در سال ۹۵ صورت گرفته که اعلامیه های کاغذی از چرخه ثبت اعلام ازدواج و طلاق حذف شد و این دو رویداد به صورت برخط به پایگاه اطلاعات جمعیت کشور منتقل می شود.

به گفته وی، بر اساس توصیه های بین المللی و اصول علمی، مقایسه مقادیر وقایع حیاتی در دو بازه مختلف بدون توجه به تغییرات ساختار سنی و دیگر مولفه های جمعیتی و نیز بدون توجه به تحولات اجتماعی، فرهنگی از روایت کافی برخوردار نیست. بنابراین این قبیل مقایسه ها باید در بازه های سالانه یا چند ساله انجام شود.

ابوترابی در بخش دیگری از صحبت های خود به آمار ولادت تا پایان تیرماه سال جاری اشاره کرد و افزود: در این مدت ۵۸۰ هزار ولادت و ۲۴۱ هزار و ۵۹۸ فوت نیز به ثبت رسیده است.