۰ نفر

معاون درمان وزارت بهداشت:

بیماران کرونایی ۵۰درصد تخت‌های ICU را اشغال کردند

۹ آبان ۱۳۹۹، ۹:۴۸
کد خبر: 477628
بیماران کرونایی ۵۰درصد تخت‌های ICU را اشغال کردند

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه در حال حاضر ۵۰ درصد تخت‌های ICU کشور در اشغال بیماران مبتلا به کرونا است، گفت: در حال حاضر از نظر تجهیزات بیمارستانی و ونتیلاتور در هیچ بیمارستانی کمبود یا مشکل خاصی نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قاسم جان‌بابایی درباره وضعیت تخت‌های بیمارستانی با توجه به شیوع گسترده کرونا و افزایش میزان ابتلا به این ویروس، گفت: در حال حاضر ۵۰ درصد تخت‌های ICU در بیمارستان‌های کشور در اشغال بیماران مبتلا به کرونا قرار دارند.

وی افزود: همچنین در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های مختلف، حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد تخت‌های بیمارستانی کل استان‌ها درگیر کروناست. در مجموع به طور کلی هم ۵۰ درصد تخت‌های ICU در کشور درگیر ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ است.

جان‌بابایی با بیان اینکه فعلا کمبودی در زمینه تجهیزات کرونایی و ونتیلاتور در بیمارستان‌ها نداریم، گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری، اگر روند افزایش ابتلا به همین شکل افزایش یابد، مجبور می‌شویم ظرفیت‌های بیشتری از تخت‌های بیمارستانی را برای ارائه خدمت به بیماران مبتلا به کووید-۱۹ اضافه کنیم. البته در حال حاضر از نظر تجهیزات بیمارستانی و ونتیلاتور در هیچ بیمارستانی کمبود یا مشکل خاصی نداریم.