۰ نفر

سخنگوی قوه قضاییه مطرح کرد؛

پاسخگویی مسئولان درقبال تکالیف انجام نشده خود

۶ آبان ۱۳۹۹، ۰:۱۳
کد خبر: 476857
پاسخگویی مسئولان درقبال تکالیف انجام نشده خود

سخنگوی قوه قضائیه درباره دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن گفت: این دستورالعمل، اقدام نوین در نظام حکمرانی قضائی کشورمان در مسیر احقاق حق و اجرای عدالت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، غلامحسین اسماعیلی با حضور در برنامه گفت و گوی ویژه خبری دوشنبه شب شبکه دو سیما افزود: تاکنون در باور مردم بلکه باور مدیران و شاید همکاران قضائی، اینگونه نقش بسته بود که نگاه دستگاه قضا و برخورد با جرایم فقط به اعمال و رفتار انجام شده، منحصر شده و ترک فعل‌ها مورد غفلت قرار گرفته است.

وی گفت: مدیران تصور می‌کردند که فقط در قبال کار‌هایی که انجام داده اند پاسخگو و مسئول هستند و در قبال کار انجام نشده پاسخگو نیستند.

اسماعیلی افزود: قوه قضائیه در دوره تحول و با تدوین این دستورالعمل، در پی اجرای این موضوع است که مسئولان در مقابل ترک فعل‌ها هم پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: پس از کار‌های کارشناسی فراوان، نگاه ما به حقوق مردم و جامعه و حقوق فردی و اجتماعی، تنها ناظر به افعال نیست بلکه قصور، کوتاهی ها، اهمال‌ها و انجام ندادن مأموریت‌ها و وظایف قانونی نیز مستوجب سؤال و بازخواست است.

 اسماعیلی تاکید کرد: افراد، همانگونه که در برابر اعمال غیرقانونی خود پاسخگو هستند در برابر وظایف رها شده و تکالیف انجام نشده خود هم مسئول هستند و به آن رسیدگی می‌شود.