۰ نفر

رییس پلیس تهران خبر داد:

جریمه جدید کرونایی

۳ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۴۱
کد خبر: 476441
جریمه جدید کرونایی

رئیس پلیس تهران از اعمال جریمه عدم استفاده از ماسک برای خودروهای شخصی خبر داد و گفت: از وزارت بهداشت خواسته ایم محله های پرخطر کرونایی را به پلیس برای تمرکز بیشتر اعلام کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  مهر، حسین رحیمی در حاشیه همایش ایمنی، امنیت، سلامت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود ۱۰ روز از اجرای طرح مقابله پلیس با افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند گذشته در ابتدا ما فقط تذکر داده‌ایم و ارشاد کرده‌ایم اما از دو، سه روز گذشته با رانندگان، سرنشینان خودرو، مسافران مترو و اصنافی که در آنها ماسک زدن رعایت نمی‌شود برخورد کرده‌ایم.

وی افزود: اعمال جریمه عدم استفاده از ماسک برای تمامی خودروها انجام می‌شود و فرقی نمی‌کند خودرو شخصی باشد و یا جزو ناوگان حمل و نقل عمومی.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه در خودرو رانندگانی که ماسک نزنند ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند، گفت: به ازای هر سرنشین که از ماسک استفاده نکرده باشد راننده ۲۰ هزار تومان جریمه می‌شود البته در هر خودرویی که بیش از یک سرنشین داشته باشد باید ماسک زدن رعایت شود و اگر خودرویی تک سرنشین باشد و راننده آن ماسک نداشته باشد ایرادی ندارد اما توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی حتی وقتی در خودرو تنها هستید هم ماسک بزنید.

واحدهای صنفی ۳ بار تذکر بگیرند پلمب می‌شوند

وی با اشاره به تذکراتی که به واحدهای صنفی در این زمینه داده شده گفت: واحدهای صنفی برای بار نخست تذکر می‌گیرند و برای بار دوم یک میلیون تومان جریمه می‌شوند و برای سومین بار آن واحد صنفی پلمب خواهد شد.

در این زمینه بخوانید:

اعمال جریمه عدم استفاده از ماسک برای خودروهای شخصی

سردار رحیمی با اشاره به درخواست پلیس از وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ما از وزارت بهداشت خواسته‌ایم با توجه به پایش بیماران به ما اعلام کند ویروس کرونا در کدام بخش‌ها بیشتر شیوع دارد و در آنجا آلودگی ایجاد کرده تا بتوانیم تمرکز خود را در آن نقطه بیشتر کنیم.

به دنبال تعطیلی پایتخت نیستیم

وی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان به دنبال تعطیلی شهر نیستیم گفت: از اصناف می‌خواهیم در مقابل ورودی پاساژها و مال‌ها افرادی را مستقر کنند تا از ورود آنهایی که از ماسک استفاده نکرده‌اند جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با ادغام شماره تلفن‌های ضروری موافق هستید گفت: اکنون در بسیاری از کشورهای دنیا این اتفاق رخ داده است و مقدمات این کار در کشور ما هم فراهم شده است. این کار خوبی است چرا که به عنوان مثال هنگامی که گاز قطع شود و برف بیاید شهروندان با ۱۱۰ تماس می‌گیرند در صورتی که این موضوعات به ۱۱۰ ارتباطی ندارد.

سردار رحیمی در پایان گفت: می‌توانم بگویم نیمی از تماس‌ها با پلیس ۱۱۰ هدایتی و ارشادی است و اغلب مواردی است که به پلیس ارتباطی ندارد.