۰ نفر

با پیشنهاد فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا؛

بیماران کرونایی در تهران ردیابی می‌شوند

۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۱۰
کد خبر: 476024
بیماران کرونایی در تهران ردیابی می‌شوند

نقشه ردیابی بیماران کرونایی در استان تهران تهیه می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، با پیشنهاد علیرضا زالی فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به منظور بهره گیری از ظرفیت‌های تکنولوژیک این وزارت در تهیه نقشه و ردیابی بیماران در استان تهران، همکاری بین این دو نهاد افزایش می‌یابد.

از محورهای اصلی این همکاری می‌توان به تهیه نقشه‌های تردد و تجمع بیماران در شهر تهران به منظور کنترل و جلوگیری از گسترش بیماری به سایر نقاط شهر اشاره کرد که اجرای این طرح می‌تواند نقش مؤثری در پیشگیری از این اپیدمی در کشور داشته باشد.

تأمین زیر ساخت‌های ارتباطی برای فعالیت‌های دورا پزشکی (تله مدیسین) به منظور بهره مندی از عدالت پزشکی و دسترسی بیشتر همگان به خدمات تخصصی پزشکی از جمله جراحی‌ها و اقدامات تشخیصی از راه دور برای همه نقاط کشور یکی از موارد مهم این همکاری است که بزودی فاز اول آن در یکی از بیمارستان‌های شهر تهران اجرایی خواهد شد.

با اجرایی شدن تفاهم‌های صورت گرفته، نمایشگاه توانمندی های هر دو حوزه فناوری اطلاعات و سلامت بر بسترهای ICT و IOT یا اینترنت اشیا با حضور شرکت‌های دانش بنیان و فعالان این صنعت نیز برگزار می‌شود.