۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد

مازندران در آستانه شروع پیک جدید بیماری کرونا

۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
کد خبر: 475963
مازندران در آستانه شروع پیک جدید بیماری کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت:استان مازندران در آستانه شروع پیک جدید بیماری کرونا ویروس است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید عباس موسوی، در چهل و سومین جلسه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا گفت: بر اساس آمارهای دریافتی و همچنین ارزیابی کارشناسان بهداشت و درمان، رعایت پروتکل های بهداشتی در اماکن عمومی ، اصناف، محیط های کاری و سایر مکان ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به این موضوع که متاسفانه با پایین آمدن آمار ابتلا و بستری بیماران کرونا در استان مازندران پس از سپری کردن چند ماه سخت به ویژه برای کادر درمان و بهداشت و حتی خود مردم ، رفتارهای بهداشتی از حالت مراقبت و پیشگیری خارج شده و زندگی عادی از سر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: همه سازمان ها و نهادها باید در راستای آموزش و پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا اطلاع رسانی نمایند .

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر این موضوع که زندگی کردن با ویروس کرونا و رعایت اصول بهداشتی برای چند ماه متوالی قطعا خسته کننده بوده و وضعیت زندگی بسیاری از مردم با مشکل مواجه شده است، اشاره کرد: با توجه به اینکه بیماری کرونا ، دارو یا واکسن ندارد، در صورت ابتلا به آن دچار خسارت های بسیاری از نظر مالی ، روحی ، اقتصادی و شغلی می شویم که بعضا غیر قابل جبران است.

فرمانده عملیات ستاد فرماندهی کنترل همه گیری کرونا در استان مازندران گفت:  در حال حاضر استان در آستانه شروع پیک جدید بیماری است و چند شهر در وضعیت هشدار و قرمز قرار دارند و در صورت جدی نگرفتن این بیماری و اصول بهداشتی توسط مردم ، متاسفانه در وضعیت غیر قابل کنترلی قرار می گیریم که ماه ها ادامه پیدا می کند.

وی در ادامه سخنانش اظهارکرد  به منظور پیشگیری از بروز پیک جدید بیماری ، استراتژی های جدیدی برای مقابله با بیماری کرونا باید داشته باشیم و همکاران دانشگاه علوم پزشکی مازندران در حال بررسی این موضوع هستند.

 موسوی به مردم توصیه کرد: برای حفظ سلامتی و جان خود و عزیزانشان، ۴ گام کلیدی استفاده از ماسک ، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت بهداشت فردی و عدم برپایی و شرکت در تجمعات و مهمانی ها را به شدت مورد توجه قرار دهند .

 رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: انتظار می رود در این وضعیت همه گیری کرونا ، همه مردم با همدلی و همکاری با دست اندرکاران بهداشت و درمان به کنترل بیماری کرونا کمک کرده و از رفت و امد های غیرضرور در شهر و سفرهای درون استانی و برون استانی بپرهیزند.

وی اضافه کرد: با توجه به روند صعودی امار مبتلایان و بستری شدگان کرونا ، بازدیدهای اضطراری از مراکز بهداشتی درمانی توسط مسئولین دانشگاه  از امروز در سطح استان آغاز می شود تا هرچه سریعتر ، مشکلات بررسی و مرتفع گردد.