بررسی وضعیت شکاف دستمزدی برای معلمان آمریکا نشان می‌دهد که حقوق این قشر از دو دهه گذشته در حال کاهش بوده و در سال گذشته نسبت به سایر هم‌دانشگاهی‌های خود که در مشاغل دیگر فعالیت دارند، 19.2درصد دستمزد کمتری دریافت کرده‌اند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ در بحبوحه بیماری همه‌گیر ویروس کرونا که دانش‌آموزان در حال به پایان رساندن ماه نخست مدرسه خود هستند، معلمان مدارس دولتی همچنان در مرکز توجه ملی قرار دارند.

بسیاری از معلمان در سراسر آمریکا، رهنمودهای ناکافی برای کووید-19 از سوی مسئولان مدرسه، دانش‌آموزانی که در کلاس‌های آنلاین حاضر نمی‌شوند، کلاس‌های فوق‌العاده را نمی‌پذیرند و هزینه‌های جانبی را نمی‌پردازند، را گزارش می‌دهند.

سوابق داده‌ها نشان می‌دهد که حقوق معلمان نسبت به سایر مشاغل در طول دهه‌ها کاهش یافته و با ادامه این روند، در طول سال 2020 فشار بیشتری بر معلمان سراسر کشور وارد می‌شود.

در داده‌های ارائه شده از سوی موسسه سیاست‌گذاری اقتصادی، تفاوت دستمزد هفتگی معلمان مدارس دولتی نسبت به همتایان فارغ‌التحصیل شده خود که در زمینه آموزش فعالیت نمی‌کنند، در سال گذشته میزان آن 19.2درصد کمتر بود.

گفتنی است که این روند برای معلمان مدارس دولتی که در طول تاریخ حقوق کمتری از متوسط حقوق دریافتی یک فارغ التحصیل متخصص دریافت می‌کنند، ادامه دارد.

در سال 2000، معلمان مدارس دولتی با دریافت دستمزد بیش از 20درصد کمتر از همتایان خود، شاهد یکی از بزرگترین اختلافات در دستمزد بودند.

این تبعیض دستمزد سیستمیک در مقایسه با سایر مشاغل از دهه 1960 و 1970 که معلمان مدارس دولتی دستمزد حدود 15درصد بیشتر از سایر مشاغل دریافت کردند، صحت دارد.

اکنون هم معلمان زن و هم معلمان مرد مدارس دولتی دستمزد بسیار کمتری دارند و باید گفت که مردان 30درصد حقوق کمتری نسبت به همتایان فارغ‌التحصیل خود در دانشگاه دریافت می‌کنند.

شکاف دستمزد معلمان مدارس دولتی در 9 ایالت، از جمله کارولینای شمالی، اورگن، کلرادو و سایرین، 25درصد است. بالاترین میزان شکاف دستمزدی در ایالت ویرجینیا با 32.7درصد مشاهده شد.

موسسه  سیاست‌گذاری اقتصادی اذعان داشت؛ در حالی که معلمان مدارس دولتی معمولا از مزایای جانبی بهتری نسبت به سایر همتایان خود در مشاغل دیگر بهره‌مند می‌شوند، این مزایا، کاهش سریع دستمزدها در طول دو دهه گذشته را جبران نمی‌کند.

از نظر تاریخی، اعتصابات و اتحادیه‌ها باعث کاهش شکاف دستمزدی در برخی ایالت‌ها شده است. با این حال، در بسیاری از ایالت‌ها اعتصاب به عنوان یک معلم حتی اگر عضوی از یک اتحادیه سازمان یافته باشد، غیر قانونی تلقی می‌شود.

در نمودار ارائه شده، مقایسه شکاف دستمزدی بین معلمان مدارس دولتی با سایر همتایان غیرمعلم را مشاهده می‌کنید؛

شکاف دستمزدی